لاریجانی در دیدار با سفیر سوئیس:

امیدوارم آمریکا گام های موثری برای تعدیل سیاست‌های خصمانه خود بردارد

سفیر سوئیس در تهران در خاتمه ماموریت خود به منظور پیگیری برنامه اجلاس آتی دوجانبه حقوق بشری ایران و سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر در این دیدار خانم "لیویا لئو آگوستی" با ابراز امیدواری برای توسعه روابط دوجانبه حقوق بشری میان ایران و سوئیس درباره زمان، نحوه برگزاری و موضوع اجلاس دوجانبه حقوق بشری آتی دو کشور با محمدجواد لاریجانی دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار سفیر سوئیس با شگفت‌انگیز خواندن انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: حضور مردم در انتخابابت بسیار پر رنگ بود و نتیجه انتخابات نیز موجی از رضایت و شادی را در میان مردم پدید آورده است که موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

وي همچنین تاکید کرد که این انتخابات و نتیجه آن از حیث بین‌المللی برای ایران بسیار ارزشمند بوده است.

لاريجاني در ادامه این دیدار در پاسخ به این سوال سفیر سوئیس که همزمان سفیر کشور حافظ منافع آمریکا در ایران نیز هست، که آیا در چشم‌انداز سیاست خارجه و خصوصا روابط ایران و غرب تغییری قابل تصور هست یا خیر؟ گفت : حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحانی، سیاستمداری با سابقه، مسلط و دقیق در مسائل سیاست خارجه بوده و مشی وي اعتدال است و در جهت مهار تنش ها و کاهش آنها گام برخواهد داشت.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه تاکید کرد : با این همه باید توجه داشت که آنچه باعث خصومت آمریکا با ملت ما در طول بیش از سی سال گذشته شده است سیاست‌های سلطه‌طلبانه و یکجانبه‌گرایانه آمریکا نسبت به ایران و تعریف منافع نامشروع در منطقه بوده است.

لاریجانی افزود : از آنجا که عمده این سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا نسبت به ایران و منطقه با شکست مواجه شده و ما به وضوح برخی از آنها را مثل شکست‌هایی که آمریکایی‌ها در افغانستان متحمل می‌شوند می‌بینیم امیدوار هستیم آمریکایی‌ها گام‌های موثری را برای تعدیل سیاست‌های یکجانبه گرایانه و خصومت با کشور ما بردارند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند که روابط دو جانبه حقوق بشری و سایر روابط دو کشور توسعه یابد.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار