بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي هيچ وظيفه‌اي در خصوص تخلفات اين بازيها در بازار ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، نشست مطبوعاتي دومين جشنواره و نمايشگاه بازي هاي رايانه اي تهران صبح امروز با حضور "بهروز مينايي" دبير جشنواره و "محمد بيطرف" مدير نمايشگاه در سالن بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي برگزار شد.



در ابتداي نشست "بهروز مينايي" مدير جشنواره خلاصه‌اي از عملكرد بنياد ملي بازيهاي رايانه اي را بازگو كرد.
"مينايي" عنوان كرد: بعد از مصوب شوراي عالي فرهنگي در سال 1385 اين بنياد آغاز به كار كرد كه از ابتدا سه وظيفه اصلي را اين مركز سرلوحه كار خود قرارداد ابتدا اينكه نظارت بر محتواي بازيها داشته باشد و در عين آن حمايت از توليدات مناسب براي كشور را انجام دهد و همچنين زيرساخت سخت افزاري و نرم‌افزاري نيروي انساني كارآمد را براي عرصه توليد بازي فراهم كند.
وي افزود: بنياد به عنوان نهاد سياست‌گذاري برنامه ريزي و هدايتگر دارد تا بازي‌سازان با نظارت بنياد بازيهاي رايانه‌اي آثار خود توليد كنند.
"ضيايي" ادامه داد: ما سال 1389، 13 بازي در سال 1390 22 بازي، سال 1391، 32 و در سه ماهه‌ي اول امسال 7 بازي را مورد حمايت قرار داديم.
وي بيان كرد: بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي در طي 4 سال پيش از 170 بازي خارجي و داخلي را رده بندي كرده مه از اين بازيها گروه هاي مختلف استفاده كردند.
"مينايي" اظهار داشت: بنياد ملي بازيهاي رايانه اي هيچ وظيفه اي در خصوص خلاف در بازار ندارد و اين وظيفه به عهده‌ي مركز صيانت و حمايت از محصولات فرهنگي است اما بنياد در بازار رصد كرده و با اين مركز همكاري مي‌كنند.
"مينايي" تصريح كرد: بنياد قصد تاسيس شبكه مويرگي دارد كه با همكاري بخش خصوصي اين شبكه را راه‌اندازي كنند.
وي ادامه داد: نمايشگاه بازيهاي رايانه‌اي در سال 1390 و در برج ميلاد برگزار شد ولي بدليل استقبال در سال 91 در مصلي تهران اين نمايشگاه برپا شد و امسال هم اين نمايشگاه از روز 22 تا 26 مرداد ماه در مصلي تهران برگزار خواهد شد.
وي تصريح كرد: ما نمايشگاه را با وجود كسري بودجه اي كه داشتيم برگزار خواهيم كرد چرا كه نقاضاي زيادي از سوي سازندگان در خصوص برپايي اين نمايشگاه به ما شده بود.
وي خاطر نشان كرد: آثار تا 31 تير ماه به اين جشنواره ارسال خواهد شد و داوري ما هم از روز 31 شروع مي‌شود و در روز 26 مرداد اختتاميه جشنواره را خواهيم داشت.
"محمد بيطرف" در خصوص محتواي سومين نمايشگاه بازيهاي رايانه‌اي گفت: سومين نمايشگاه بازيهاي رايانه اي با دو هدف آغاز به كار مي‌كند اول اينكه ترويج فرهنگ استفاده درست از بازيهاي رايانه‌اي را داشته باشيم و اينكه نمايش توانمنديهاي كشور در توليد بازي‌هاي رايانه اي را نشان دهيم.
وي ادامه داد: طبق آمارها بيش از 50 درصد بازديدكنندگان از جشنواره در گذشته خانواده بودند و همچنين 73 درصد بازديد‌كنندگان در گروه سني زير 12 سال و باقي زير 20 سال بودند.
وي افزود: در جشنواره گذشته 83 درصد بخش سرگرمي  73 درصدبخش خانواده و 74 درصد بخش آموزش در ميزان مخاطبان برخوردار بوده‌اند.
وي اظهار داشت: در جشنواره امسال به معرفي توليدات كشور در توزيع بازيهاي رايانه اي بخش بازي سازان مستقل استفاده از فرهنگ همراه اسرا خواهيم پرداخت.
"بيطرف" بيان كرد: ما امسال بيش از 15 دانشگاه فعال را در جشنواره معرفي خواهيم كرد و همچنين بخش كارگاههاي آموزشي و بين‌الملل خواهيم داشت.
وي خاطر نشان كرد: در جشنواره امسال بخش سرگرمي فضاي مطلوب برگزار مي‌كنيم و همچنين بخش جديدي با عنوان بخش ويژه خواهيم داشت./ص

برچسب ها: نشست ، مطبوعاتی ، بیطرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار