امروز رسانه به معناي خاص به عنوان يك واقعيت توليدات فرهنگي را در دل خود جاي داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست دومين همايش ملي ارتقاي كيفيت آثار محصولات و فعاليت هاي فرهنگي با حضور "عزت‌الله ضرغامي" رئيس صدا و سيما، امير خوراكيان رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران صبح امروز در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار شد.


"عزت‌الله ضرغامي" رئيس صدا و سيما با تشكر از ميهمانان و كساني كه در برپايي اين همايش تلاش كردند عنوان كرد: من قبل از اينكه در اين جلسه حضور پيدا كنم مطالعه اي در خصوص مستندات و مقاله هاي اين همايش داشتم اين مقاله‌ها بسيار فوق‌العاده و ارزشمند بودند بطوريكه يادداشت‌هايي از آن‌ها براي خود نوشتم تا براي موضوع صحبتم از آن استفاده كنم.
وي ادامه داد: مطالبي چون كيفيت فرهنگي كار بسيار مباركي است چرا كه انقلاب ما انقلاب فرهنگي بوده و بايد هر حوزه‌اي پيوسته با فرهنگ باشد.
"ضرغامي" تصريح كرد: جمهوري اسلامي نگاه فرهنگي داشته و هر چقدر از عمر انقلاب ما مي‌گذرد به خصوص در سراسر دنيا همه مردم علاقه به تبعيت از انقلاب اسلامي را دارند و فعاليت‌هاي ما بايد شايسته نظام جمهوري اسلامي باشد و كسانيكه كار فرهنگي انجام مي‌دهند بايد به صورت علمي به آن بپردازند كار فرهنگي انجام مي‌دهند بايد به صورت علمي به آن بپردازند تا ماندگار شود.
وي افزود: من توقع دارم با نگاه جامع‌تر و به صورت سيستم كلي به مجموعه فعاليت‌هاي فرهنگي نگاه كنيم و مطالبي را هم به آن اضافه كنيم نكته اول تلاشهايي كه انجام شده بايد براي مديران فرهنگي تفهيم شود و نكته دوم هماهنگ كردن مديران و دست‌اندركاران در امر توليد است.
"ضرغامي" بيان كرد: امروز با پديده‌اي مثل رسانه همراه هستيم چرا كه همه معادلات و تحولات جهان دارد امروز رسانه به معناي خاص خود يك واقعيتي است كه توليدات فرهنگي را در دل خود جاي داده و به آن هويت بخشيده است.
وي با اشاره به خلاقيت، كيفيت و آزادي گفت: خلاقيت كيفيت و آزادي نسبت‌هاي مستقيمي با يكديگر دارند اتلبته آزادي است كه مقام‌معظم رهبري بيان مي‌كنند منظور آزادانديشي است و آزادي در فكر و داشتن شجاعت در توليد آثار فرهنگي فوق‌العاده مهم است.
رئيس صدا و سيما در حاشيه صحبت‌هاي خود در خصوص بازي واليبال ايران و ايتاليا گفت: وقتي صحنه‌هايي از بازي ايران و ايتاليا پخش شد قضاوت‌ها و مطالب بسياري گفته شد اما نمي‌توانيم بازي ها را پخش نكنيم چرا كه جوان‌ها براي ديدن بازي به شبكه‌هاي ماهواره‌اي سوق پيدا مي‌كنند اما تلاش مي‌كنيم نظارت بر همه صحنه‌ها را داشته باشيم.
"ضرغامي" در پايان صحبت‌هاي خود گفت: چگونگي ارتباط با مردم خودش هنر و كيفيت است و زمانيكه اشكالاتي در يك حوزه مديريتي ايجاد مي‌وشد نبايد موج انتقاد‌ها را به سوي آن مدير پيش بگيريم چرا كه موجب زدگي مدير مي‌شود و اين آسيب بزرگي در حوزه كيفيت است.
"خوراكيان" رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در خصوص هدف خود از برگزاري اين همايش عنوان كرد: مسئله ي كيفيت كه عنوان اين همايش است براي ما هدف اصلي نبوده چون ما موضوعي فراتر از كيفيت را دنبال مي‌كنيم و هدف اصلي اين همايش تاثيرگذاري فعاليت هاي فرهنگي براي مخاطب است.
وي ادامه داد: چنانكه كيفيت محصولات و فعاليت‌هاي فرهنگي ما بسيار خوب باشد اما تاثيري به مخاطب نداشته باشد به معناي آن است كه ما به هدف مورد نظر خود نرسيده‌ايم.
"خوراكيان" با اشاره به تعداد مقاله‌ها در همايش ملي تصريح كرد: ارتقاي كيفي آثار حدود 145 مقاله در اين همايش ارائه شده كه هر كدام دست آوردها‌ي ارزشهاي بزرگي براي تاثيرگذاري بر مخاطب را خواهد داشت.
وي افزود: هدف از برگزاري اين نشست تحقق هدف مهمي چون اثر‌گذاري مقاله‌ها و  فعاليت‌هاي فرهنگي شهرداري براي مخاطب است.
"خوراكيان" خاطر نشان كرد: ما به دنبال ادامه‌ي دبير‌خانه‌ي دائمي از فعاليت‌هاي فرهنگي با موضوعات ارتقاي كيفي آثار، محصولات و فعاليت‌هاي فرهنگي هستيم و از همه ي كساني كه در برگزاري اين همايش ما را ياري كردند قدرداني مي‌كنيم.
گفتني است؛ در اواسط مراسم از 5 مقاله برتر در راستاي دومين همايش ملي ارتقاي كيفيت آثار، محصولات و فعاليت‌هاي فرهنگي قدرداني شد.


برچسب ها: ضرغامی ، همایش ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار