دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه گفت: خرید کالای بی کیفیت و قاچاق یعنی نابودی فرصت های شغلی و این همان هدفی است که دشمن به دنبال آن است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پیرزادی گفت: پیام رهبر معظم انقلاب نشان از حساسیت های معظم له و اهتمام ایشان به حل مشکلات اقتصادی مردم دارد باید بعنوان فصل الخطاب در کار مبارزه با پدیده شوم قاچاق قرار گیرد.


وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز ویروس بسیار خطرناکی برای اقتصاد پویا است، گفت: این نوع از اقتصاد را اقتصاد پنهان می نامند و برنامه ریزی ها در این اقتصاد توسط کسانی هدایت و مدیریت می شود که اهدافی مهم تر از رسیدن به منابع مالی دارند.

به گفته دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه، متولیان برنامه ریزی این نوع اقتصاد و دست های پنهان پشت پرده در کشورهای هدف به دنبال اهداف سیاسی و مسائلی مهم تر از رسیدن به سود مالی هستند.

وی ادامه داد: قاچاق کالا توسط این افراد فرصت های شغلی را در کشورهای مورد نظر آن ها از بین می برد و بازار را برای فروش بیشتر خود مهیا می سازند و این یعنی وابستگی، این همان چیزی است که آن ها می خواهند.

پیرزادی افزود: به دلیل ورود غیرقانونی کالاهای قاچاق و عدم استانداردهای لازم، در مواردی بدترین و بی کیفیت ترین کالاها وارد کشور می شود و شاهد خسارات جبران ناپذیری در این زمینه هستیم.

وی در ادامه گفت: طبق گزارش های مراکز امدادی، هموطنان بواسطه استاندارد نبودن این گونه وسایل دچار لطمات زیادی شده اند که گاهی منجر به جرح و فوت شده است.

پیرزادی گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه با همکاری نیروهای انتظامی، امنیتی، مراکز استاندارد کالا و دیگر مراکز ذی ربط خود را موظف می داند در راستای فرامین مقام معظم رهبری در راه تحقق حماسه اقتصادی مورد نظر معظم له با جدیت کامل اهتمام ورزیده و در راستای تحقق منویات ایشان همه توان خود را به کار گیرد تا شاهد جامعه ای به دور از قاچاق باشیم.

وی عنوان کرد: بدون تردید برای نیل به این هدف به همراهی و همدلی مردم نیاز داریم و ما می توانیم با دست در دست هم دادن به اقتصادی پویا بیندیشیم و با اندیشیدن به تولید داخلی ضامن اشتغال فرزندان خود باشیم و با عدم ابتیاع کالای قاچاق نقشه های بدخواهان اقتصاد پویا را خنثی کنیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، فرصت ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.