محمود احمدي نژاد و حسن روحاني افتتاحيه و اختتاميه بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي قرآن را برگزار مي كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبري بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي قرآن سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ابتدا با اشاره به زمان برگزاري نمايشگاه قرآن گفت: هر ساله بر كيفيت نمايشگاه افزوده مي شود و به همين منظور رئيس جمهور دولت دهم آغازگر و افتتاح كننده نمايشگاه خواهد بود و همچنين رئيس جمهور دولت يازدهم نيز در 13 مرداد ماه در مراسم پاياني حضور خواهد داشت تا نمايشگاه پيوند محكمي را ميان اين دو رئيس جمهور ايجاد كند.
وي ادامه داد: از 26 شعبان تا 26 رمضان به مدت يك ماه نمايشگاه در مصلي تهران رگزار خواهد شد و تمام اقشار جامعه قادر به بازديد از اين نمايشگاه هستند.
حسيني عنوان كرد: زمان نمايشگاه قرآن به دليل بهره مندي شهرستان ها از آثار ارائه شده زودتر برگزار خواهد شد.
وي از ويژگي هاي اين نمايشگاه برشمرد: از ويژگي هاي نمايشگاه امسال وجود نمايشگاه مجازي است كه علاقمندان بتوانند سفر قرآني داشته باشند و با توجه به اهميت نمايشگاه در ميان نمايشگاه هاي جهان اسلام تلاش بسياري براي افزايش كيفيت آن صورت خواهد گرفت.ژ
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: در نمايشگاه بين المللي قرآن امسال به موضوع سبك زندگي قرآني و سوالات بازديدكنندگان توجه ويژه اي خواهد شد همچنين بخش كوذدك و نوجوان و دولت قرآني از ديگر برنامه هاي نمايشگاه است.
وي در خصوص بودجه نمايشگاه اظهار داشت: براي اولين بار با برگزاري جلسات متعدد مباحث قرآني پرداخته شد با توجه به اينكه سال 90 اعتبار 200 ميلياردي اختصاص داده شده بود امسالف شاهد افزايش اعتبار به مبلغ 300 ميلليارد تومان هستيم كه با نگاه مستقل به قران سهولت آن را در دولت دهم شاهد خواهيم بود.
حسینی تاكيد كرد: اگر می خواهیم سبک زندگی مناسب و خوبی داشته باشیم لازم است انسان هایی که الگو و نمونه بوده اند را به جامعه و نسل امروز معرفی کنیم از این رو در نمایشگاه امسال چند عالم وارسته از جمله آیات عظام آقا تهرانی، خوشوقت و مجتهدی معرفی خواهند شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی قرآن و تنوع آن اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه علاوه بر ارایه کتب قرآنی، هنرمندان نیز در رشته های مختلف از جمله خوشنویسی، فرش، منبت کاری، شعر و شاعری نیز حضور فعالی خواهند داشت.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این نمایشگاه به آن پرداخته می شود و دغدغه چند ساله همگان است بحث فرقه ها و نحله ها است که در زمینه مسایل مختلف عرفانی به وجود آمده اند و در صدد القاي افکار و عقاید خود هستند از این رو در نمایشگاه امسال بخشی به نام کوثر رحمانی و سراب شیطانی برای این امر در نظر گرفته شده است.
حسینی با اشاره به اینکه در آستانه فعالیت دولت یازدهم هستیم، یادآورشد: در نمایشگاه امسال بخشی را به نام دولت قرآنی در نظر گرفته ایم که در آن نگاه قرآن به حاکمان و دولتمردان و همچنین دیدگاه و نام بزرگان دین اسلام به دولتمردان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وزیر ارشاد با بیان اینکه افتخار دولت دهم این است که به بخش های قرآنی اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشد، اظهار داشت: در این دوره کارها و فعالیت های چشمگیر و جدیدی انجام شد شد که از جمله آنها می توان به افزایش اعتبارات قرآنی، راه اندازی موسسات قرآنی و ایجاد معاونت قرآن و عترت اشاره کرد.  
حسيني اظهار داشت :از برنامه هاي جديد نمايشگاه بازسازي و ترميم كتب فرسوده است كه خانوار با ارائه اين كتب مي تواند قران هاي خود را ترميم كنند البته مساجد و ساير مكان ها بعد از نمايشگاه به دليل مخدويت زماني اقدام به اين كار كنند همچنين يك ميليون نسخه قرآني آماده توزيع به خارج از كشور است.
وي در خصوص تجليل فعالان قراني ابراز شد: امسال در مراسمي از فعالان قراني در تمام حوزه ها تجليل خواهيم كرد و با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر تكريم هنرمندان اين اقدام به نوعي نمادين در جهت رونق فعاليت در اين حوزه است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين محمدي رئيس نمايشگاه بين المللي قران در خصوص پوستر نمايشگاه گفت: رويكرد نمايشگاه نهاد سازي است و وزارت ارشاد مجري برگزاري نسيت بلكه متولي اين نمايشگاه است به همين منظور ظرفيت هايي را در حوزه مسئوليتي خود دارند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه نام نمايشگاه امسال قران و عترت نيست  به همين جهت در راستاي بهبود فضاي عترت نمايشگاه فرصتي براي انتصاب اين نام خواهيم داد چراكه ان طور كه بايد از معني عترت بهره درستي نشده است.
الاسلام و المسلمين محمدي عنوان كرد: طراحي پوستر قراني نمايشگاه امسال به رنگ هاي طلايي زرد سبز و آبي صورت گرفته است.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار