فرماندار کرمانشاه گفت: از نظر فرمانداری پرونده انتخابات شورای شهر بسته شده و آگهی شماره 39 مبنی بر تایید صحت این انتخابات نیز منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


محسن زرین ماه گفت: انتخابات شوراها با کمترین ضریب خطا و نهایت دقت برگزار شد و حق همه 176 نامزد نیز ادا شده است.


وی گفت: اینک هیات عالی نظارت بر انتخابات استان است که می تواند صحت انتخابات را تایید یا رد کند و در نهایت همه اقدامات ما منطبق بر دستورالعمل انتخابات بوده و کمترین خطای انسانی در آن وجود داشته است.

زرین ماه گفت: کار شمارش آرای انتخابات شورای شهر کرمانشاه از ساعت دو بامداد روز 25 خرداد آغاز شد و صورتجلسه ها بتدریج هم از شعبه های اخذ رای و هم از سوی فرمانداری وارد سامانه انتخابات شدند و در اسرع وقت نیز به تجمیع رسیدیم.

وی دلیل دیر اعلام شدن نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه را حساسیت فرمانداری نسبت به صیانت از رای مردم و دقت در شمارش آرا عنوان کرد و گفت: بعد از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه، تازه نتایج 700 شهر کشور اعلام شده بود لذا شاید این فتح بابی برای فرماندار بعدی کرمانشاه باشد که دقت را فدای سرعت در چنین امر خطیری نکند.

فرماندار کرمانشاه گفت: به دلیل پایین بودن سرعت و عدم امکان گزارش گیری از سامانه، در ابتدا 250 صورتجلسه را وارد سامانه ویژه فرمانداری کردیم و از شعبه 208 به بعد را وارد سامانه وزارت کشور کردیم که دارای سرعت بالاتری بود.

وی در این خصوص که لیست هایی در ابتدا در میان نامزدها منتشر شده بود که شبهه آفرینی کرده بود، گفت: فرمانداری تنها دو بار به صورت رسمی اقدام به انتشار نتایج کرده بود که یک بار بر اساس صورتجلسه نمایندگان فرماندار در حین شمارش اولیه و یک بار هم پس از بازشماری آرا بوده لذا هر لیستی غیر از این دو اعلام رسمی، مورد تایید ما نبوده و نیست.

وی گفت: ما به اصرار برخی دوستان، قبل از اعلام رسمی نتایج به صورت ذره ذره نتایجی را اعلام کردیم که همین مساله موجب شبهه نزد برخی نامزدها شده بود ولی آنچه صحیح است دو بار اعلام رسمی نتایج از سوی فرمانداری بوده است.

زرین ماه به بازشماری 409 صندوق اشاره کرد و گفت: در حالی که بر اساس قانون بازشماری 10 درصد کافی است اما ما تنها شهری بودیم که در راستای صیانت از حقوق کاندیداها و رای مردم، همه شعب را مورد بازشماری قرار دادیم و پس از بازشماری متوجه شدیم که 63 هزار اختلاف رای نسبت به شمارش اولیه وجود دارد که به مجموع آرای بازشماری شده اضافه و در میان نامزدها توزیع شد و در نهایت منجر به جابجایی تنها یکی از نامزدها شد.

وی گفت: در سالن شمارش آرا علاوه بر اینکه دوربین پایش تصویری نصب شده است، نماینده دادستان، دبیر ستاد انتخابات استان و دبیر هیات نظارت نیز حضور داشته اند و همه آنها صحت بالای انتخابات را تایید کرده اند. /س

برچسب ها: کرمانشاه ، شورا ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.