"احمد داووداوغلو" وزير امور خارجه ترکيه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت که در جريان ديدار اخيرش با "جان کري" وزير امور خارجه آمريکا از وي در مورد گزارش منتشر شده پيرامون جاسوسي مخفيانه دولت آمريکا در ترکيه توضيح خواسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري آناتولي، داووداوغلو در اين باره افزود "من از جان کري خواستم تا در مورد اين رسوايي توضيحاتي را ارايه دهد. کري به من گفت که در اين باره اطلاعات محدودي دارد. با اين حال، وي به من گفت که پس از تکميل اطلاعات لازم در اين باره آنها را با دولت ترکيه به اشتراک خواهد گذاشت." 

وي همچنين خاطر نشان ساخت "فکر مي کنم که چنين اتفاقاتي نبايستي بين کشورهاي متحدي چون آمريکا، ترکيه و کشورهاي عضو اتحاديه اروپا با يکديگر روي دهند. ما پس از دريافت اطلاعات و توضيحات کافي در اين باره بررسي هاي لازم را انجام خواهيم داد. با اين حال ما اين وضعيت را از طريقي دوستانه و مسالمت آميز با کري دنبال خواهيم کرد." 

داووداوغلو و. کري در ديدار اخير يک ساعته خود پيرامون بحران سوريه و روابط فلسطين و رژيم صهيونيستي با يکديگر مذاکره کرده اند. وي در جمع خبرنگاران همچنين افزود که جان کري در اين ديدار از وي خواسته تا "ترکيه نقشي موثرتر در روند مذاکرات صلح فلسطين و رژيم صهيونيستي ايفا نمايد."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار