نيکولاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات امنيتي آمريکا، شايسته حمايت و محافظت جهاني است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري رويترز، مادورو امروز با بيان اين مطلب اعلام کرد کاراکاس هنوز درخواستي از سوي اسنودن مبني بر اعطاي پناهندگي سياسي دريافت نکرده است ولي در صورت دريافت آن را مورد بررسي قرار خواهد داد . 

رئيس جمهور ونزوئلا  که در چارچوب سفري رسمي به روسيه در مسکو به سر مي برد،‌ ضمن ابراز همدردي با اسنودن و ابراز خرسندي از اقدامات وي، اسنودن را قهرمان حقوق بشر توصيف کرد . 

مادورو گفت :‌ اسنودن شايسته حمايت و محافظت جهاني است . وي هنوز از ما درخواست پناهندگي نکرده است و کاراکاس به محض دريافت درخواست پاسخ خود را خواهد داد .

وي افزود :‌ ما فکر مي کنيم اين مرد جوان کار بسيار مهمي براي بشريت انجام داده است ، به جامعه بشري لطف کرده است و براي  نو سازي جهاني که تحت سلطه آمريکاي امپرياليست قرار دارد ، حقايق بزرگي را فاش کرده است .

اظهارات مادورو از احتمال آمادگي ونزوئلا براي کمک به اسنودن و اعطاي پناهندگي سياسي به وي دلالت دارد . اسنودن 30 ساله با اتهام جاسوسي در آمريکا روبروست و پس از عزيمت به روسيه از هنگ کنگ در روز 23 ژوئن همچنان در جستجوي يک مکان امن در  فرودگاه مسکو سرگردان است . 

گذرنامه آمريکايي وي ابطال شده و واشنگتن کشورهاي مختلف سراسر جهان را تحت فشار قرار داده است تا از اعطاي پناهندگي به وي خودداري کنند . 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار