امام جمعه نیشابور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسیار بزرگی در جهش و پیشرفت علمی کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، حجت‌الاسلام اسماعیل مقری مؤذن در دیدار با رئیس جدید و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: کشور ما در قبل از انقلاب عقب ماندگی‌های زیادی از جمله عقب‌ماندگی علمی داشت که به همین دلیل ضرورت تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه بودجه دولتی قادر به تامین هزینه‌های تحصیل جوانان نبود احساس شد.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این سال‌ها توانسته است در سطح کمی و کیفی موفق باشد زیرا تعداد زیادی از جوانان در این دانشگاه تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده‌اند.

امام جمعه نیشابور تاکید کرد: به لحاظ کیفی هم نباید خود را قانع کرد، اگرچه مقام معظم رهبری از جهش علمی کشور نسبتا راضی هستند و در سطح خاورمیانه رتبه اول را کسب کرده‌ایم و جزء کشورهای برتر در سطح دنیا هستیم اما این کافی نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور در ادامه به نقش دانشگاه‌ها در جامعه پرداخت و تصریح کرد: اگر جامعه خراب شود از دانشگاه‌هاست و اگر پیشرفت و توسعه یابد آن هم از دانشگاه‌هاست.

 مقری ادامه داد: دانشجویان به‌عنوان طبقه فرهیخته و مترقی همیشه در چشم جامعه هستند بنابراین رفتار و منش آنها در میان جامعه جاذبه داشته و الگوی دیگران است و مسئولان و اساتید دانشگاه باید نسبت به تربیت قشر دانشجو به لحاظ دینی در کنار کارهای علمی و پژوهش برنامه‌ریزی خاص و مدونی داشته باشند .  /س

 

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، سهم ، بزرگی ، در ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.