در شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری اتاق اصفهان؛ تشکیل مرکز تحقیق و توسعه(R&D) درمراکز تولیدی و صنعتی مورد تاکید قرار گرفت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دبیر کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان در دومین جلسه شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری اتاق اصفهان گفت: این شورا ذیل کمیسیون آموزش با هدف فرهنگ سازی تحقیق و توسعه در نزد شرکت‌ها تشکیل شده است.

«شادکام معینی» ایجاد بانک اطلاعاتی از پژوهش و تحقیقات انجام شده در سطح استان برای تقویت واحدهای تحقیق و توسعه را لازم دانست و گفت: اتاق در راستای نخستین گام خواستار ایجاد این بانک با هدف جلوگیری از تکرار موضوعات برای تحقیق و توسعه است.

مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در این جلسه با ارایه طرح پیشنهادی شورای راهبردی پژوهش و فناوری در رابطه با ایجاد مرکز (تحقیق و توسعه)R&D اصفهان گفت: مراکزR&D فعال و اثربخش در تمامی مراکز تولیدی و صنعتی و تاثیرگذاری می‌توانند نقش مهمی در حل مسائل و توسعه شرکت‌های متبوع خود ایفا کنند.

«رضا روحانی» افزود: ایجاد این مراکز در واحدهای فاقد R&D ، ایجاد ارتباط مؤثر بین مراکزR&D با شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاهیان و پژوهشگران در جهت طرح و حل مسائل شرکت‌ها و مراکز تولیدی از دیگر اهداف این مرکز است.

وی تفهیم ضرورت ایجاد R&D به مدیران شرکت‌ها را بخشی از برنامه اجرایی این شورا برشمرد و گفت: از آنجا که برخی مسائل سازمان که توسطR&D بررسی و پرداخت شده با تخصص‌های خود R&D سازمان قابل حل نمی‌باشد ارتباط مؤثر و شفاف این مراکز با مجموعه‌های متخصص برای حل آن ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد شناخت و ارتباط بین این مراکز نقش کلیدی در مؤثر بودن R&D و فعالیت‌های آن دارد. جهت عملیاتی شدن این مرحله می‌توان از برنامه‌ها و مقایسه‌هایی بهره برد مانند بازدید شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاهیان و محققان از مراکز تولیدی با راهنمایی مدیریت مرکز R&D حول محور مسائل و چالش‌های این مراکز صورت گیرد.

«رضا روحانی»تاکید کرد: فعالیت‌های پژوهشی که در بخش خصوصی صورت می‌گیرد مطئمنا به نتیجه می‌رسد و اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند./س

برچسب ها: اصفهان ، شورای ، هماهنگی ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.