رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از 30 هزار بافنده فرش 70 درصد بافندگان زن و 30 درصد مرد هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ میر اعلاء‌ سیدی امروز در نشست با جمعی از تولید‌کنندگان و فعالان عرصه فرش در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل جزو قطب‌های تولید فرش دستباف با تنوع طرح و نقوش است که میزان تولید فرش در این استان به طور میانگین 150 تا 180 هزار متر‌مربع است.

وی عنوان کرد: البته این میزان تولید با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت است چرا که در فصل پاییز و زمستان بافندگان به دلیل سکونت در منزل میزان تولید را افزایش داده و در نقطه مقابل در فصل بهار و تابستان به دلیل مشاغل دیگر در روستاها به ویژه کشاورزی و دامداری تولید کاهش می‌یابد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه برای بافندگان فرش تمام زیر‌ساخت‌ها به همت اداره فرش و اتحادیه بافندگان فرش، اتحادیه روستایی، فرش‌فروشان و انجمن طراحان و نقشه فرش مهیا شده است، افزود: ما به شکل مهندسی و با کیفیت تولید بالا فرش تولید و روانه بازار می‌کنیم.

سیدی تصریح کرد: ما در بین 31 استان کشور اولین استانی هستیم که توانسته‌ایم کارت طلایی بافندگان فرش را صادر کنیم تا در هنگام بروز اعمال جراحی یا بیماری‌های خاص از مزایای آن استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: در کنار برگزاری نمایشگاه‌ها به همت مرکز ملی فرش برگزاری جشنواره فرش در دستور کار است که همزمان با سراسر کشور به مدت یک ماه از 22 بهمن تا 22 اسفند ماه با شعار یک فروشگاه یک نمایشگاه در اردبیل نیز برگزار خواهد شد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.