این عمل برای نخستین بار در کشور در بیمارستان خاتم الانبیاء انجام شد که با یک تیم مشترک داخلی از بیمارستان خاتم به همراه دانش آموختگان دانشگاه آلمان انجام شد.

 پیرحسین کلیوند، رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری گفت: این نوع عمل جراحی تنها در تعداد محدودی از کشورها همچون آمریکا، انگلیس،آلمان و فرانسه جهت تعیین دقیق محل مراکز حیاتی مثل مرکز تکلم، مرکز حرکتی و حس اندام ها و بطور کلی مرکز فرمانده در مغز انجام می شود.

 وی افزود: این وضعیت عمده عمل جراحی، پیشرفت های مغزی به وسیله تخلیه حداکثر ضایعات مغزی و جلوگیری از بروز عارضه زیاد به همراه دارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته این عمل برای نخستین بار در کشور در بیمارستان خاتم الانبیاء انجام شد تصریح کرد: این عمل جراحی که با یک تیم مشترک داخلی از بیمارستان خاتم بوده به همراه دانش آموختگان دانشگاه آلمان انجام شد.

کلیوند افزود: سرپرستی این تیم را پرفسور علی گرجی، مدیر مرکز تحقیقات بیمارستان شفای خاتم و رئیس مرکز تحقیقات صرع در دانشگاه آلمان به همراه دکتر طاهر طاهري جراح مغز و اعصاب انجام شد.

 مدیر بیمارستان خاتم با بیان اینکه حال هر 2 بیمار خوب و در حال بهبودی است گفت: 11 و 12 تیر ماه امروز و فردا نیز دو عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری بر روی دو جانباز کشور انجام خواهیم داد.

 وی در پایان تاکید کرد: انجام این عمل جراحی  در کشور گام بزرگی در عدم وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز جهت اعزام بیماران به خارج از کشور می گردد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار