کميته قضات جوان مصر در نشستي که شب گذشته در باشگاه قضات مصر برگزار شد به دادستان کل کشور براي استعفا از سمت دادستاني 24 ساعت فرصت داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه "المصري اليوم" در تازه ترين شماره خود به نقل ازيك منبع قضايي مصري نوشت:تعدادي از قضات وكاركنان دادستاني كل مصر امروز براي تسليم استعفا از سمت خود به دفتر "طلعت عبدالله" دادستان كل اين كشور مي‌روند.
اين کميته با استقبال از بيانيه نيروهاي مسلح مصر، متن بيانيه صادره را حمايت از خواسته مردم دانست و از خواست مردم به عنوان اساس مشروعيت در مصر ياد کرد.
اين کميته افزود: « مردم اساس مشروعيت هستند و تجمع مردم نشان داده است محمد مرسي رئيس جمهوري کشور ديگر مشروعيت ندارد».
کميته قضات جوان مصر تصريح کرد:« صدور بيانيه ارتش در واقع عمل به وظيفه ملي اين نهاد نظامي بوده است زيرا اصلي ترين وظيفه نيروهاي مسلح تامين امنيت مردم است».
اين کميته در ادامه افزود:« با هدف حفظ استقلال دستگاه قضايي، به طلعت عبدالله دادستاني کل کشور و قاضي حسن ياسين 24  ساعت مهلت داده مي شود تا از سمت هاي خود  استعفا کنند اما اگر به اين هشدار بي توجهي کنند از روز چهار شنبه در برابر دفتر دادستاني کل در قاهره تحصن مي کنيم و فعاليت دادستاني ها در تمام نقاط کشور را تعليق خواهيم کرد».


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار