پرداختن به جلوه هاي شادي و اتفاقاتي كه اساس آن بر مبناي اين بوده كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، اين نشست با حضور "محسن سليماني فارساني" كارگردان، "ابوالقاسم منطقي" نويسنده و جمعي از خبرنگاران روز گذشته(10تير) در تالار "اسوه" برگزار شد.
"محسن سليماني فارساني" كارگردان نمايش "پيوند آسماني" در ابتداي اين نشست گفت: من به عنوان كارگردان اولين بار است كه كار با "ابوالقاسم منطقي" به عنوان نويسنده در مؤسسه "سيدالشهدا" را شروع كردم و از خدا مي خواهم اين توفيق را به من عنايت فرمايد كه در حوزه ديني بتوانم اين روند را ادامه دهم.
وي در مورد بازيگران اين نمايش افزود: بازيگران اين اثر نمايشي از افراد چهره نيستند اما تيمي جوان هستند كه با تلاش و استعداد به اجراي اين نمايش پرداختند.
وي اظهار داشت: پرداخت به جلوه هاي شادي و اتفاقاتي كه اساس آن بر مبناي دين بوده كمتر مورد توجه قرار گرفته ما خواهان برطرف كردن به تصوير كشيدن لحظات شاد براي مخاطبان بوديم.
وي در مورد اين نمايش بيان كرد: حضرت خديجه(س) از توان مالي بسياري برخوردار بوده اما شاخصه پاكي و صداقت حضرت كه در ديالوگ نمايش "پيوند آسماني" بيان مي شود.
وي در ادامه افزود: حضرت خديجه(س)،‌ حضرت محمد(ص) را به عنوان در و گوهري كه در عرب ناياب بوده، نام برده و در جامعه نيز خيلي از جوان ها ملاك را بر صداقت، پاكي و درستي بنا مي گذارند كه به نوعي تضمين گر زندگي است.
همچنين حضرت خديجه(س) در ازدواج به مسئله صداقت و پاكي توجه دارد در سوره احزاب آيه 21(لكم في رسول ا... اسوه حسنة) نيز از رسول خدا به عنوان اسوه اي حسنه ياد شده است.
اين كارگردان افزود: ارتباط و نوع مخاطب در ذهنم را به عنوان هم لذت معنوي و هم جلوه هاي بصري نمايش به بهترين نحوه انجام دادم.
"سليماني فارساني" گفت: به دليل محدود بودن فضاي صحنه و حجم دكور بالا براي خلق صحنه ها دچار محدوديت بودم چرا كه چندين بار باز و باسته شدن پرده امروز جايگاهي ندارد.
وي افزود: انتظار من اين است كه هنگامي كه در حكومت شيعي زندگي مي كنيم چه از نظر فرهنگ، هنر، اقتصاد و ... با سادگي و جسارت از نمايش ديني حمايت شود و دست اندركاران نمايشي بايد شور و نشاط در مردم به وجود آورند تا آنها به سمت ديدن نمايش سوق پيدا كنند.
وي خاطر نشان كرد: همچنين صدا و سيما با رصد و حمايت معنوي خود در راستاي رشد و پيشرفت اين حوزه مي تواند قدم بردارد.

*آموزه هاي ديني وجه مشترك آثارم بوده است
"ابوالقاسم منطقي" نويسنده نمايش "پيوند آسماني" در ادامه اين نشست افزود: اين نمايش با موضوع ازدواج حضرت خديجه(س) و حضرت محمد(ص) تا آخر شعبان به تهيه كنندگي مؤسسه فرهنگي "سيدالشهدا" روي صحنه مي رود.
وي در ادامه افزود: اين اثر پنجمين كار در اين مؤسسه پس از نمايش هايي چون "زينب قهرمان كربلا"،"غافله عشق" و "آخرين منجي" در تالار "اسوه" محسوب مي شود.
وي در خصوص استفاده از منابع مختلف در نگارش اين نمايش گفت: از منابع معاصر و قديمي از جمله "منتهي آمال"(شيخ عباس قمي)،‌"بحارالانوار"(مجلسي) و كتاب "شيخ حسن انصاريان" در نگارش اين نمايش بهره برديم.
وي بيان كرد: همه اثرهايي كه در زمينه حوزه ديني-آئيني نوشتم داراي يك وجه مشترك بوده و در همه اينها آموزه هاي ديني به نوعي معرفي شده و در نمايش "پيوند آسماني" به عنوان درسي از حضرت خديجه(س) و ازدواج ويژه اين بانوي بزرگ بوده كه خود به خواستگاري رسول اكرم(ص) مي رود.
اين نويسنده كارهاي ديني گفت: اين نمايش به حمايت و پشتيباني سردار سپهر معاونت هماهنگ كننده نماينده ولي فقيه در سپاه و مؤسسه فرهنگي "سيدالشهدا" انجام گرفته است.
وي با اشاره به 3 نمايش جديد در سال جاري خاطر نشان كرد: 3 نمايش "غدير"،"خورشيد پنجم" و "علمدار كربلا" از كارهاي ديگر من در مؤسسه فرهنگي هنري "سيدالشهدا" به شمار مي رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.