رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دادگستری کل این استان در ارزیابی های کشوری به رتبه های برتر ملی ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / غلامعلی رضایی در همایش قضات استان اردبیل افزود: برغم تمام مشکلات و کمبودها قضات و کارمندان دادگستری کل استان به برکت صفا و صمیمیت و تلاش شبانه روزی توانسته اند عملکرد شایسته ای داشته باشند.

وی کسب رتبه اول دادگاه های تجدید نظر استان از نظر میانگین اوقات رسیدگی و موجودی پرونده ها و رتبه دوم کشوری کل استان از نظر رسیدگی و عملکرد اداری و قضایی را از جمله موفقیت های کسب شده ذکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام این که میانگین کادر قضایی کشور 56 و در استان اردبیل 54 نفر است گفت:
هر چند از نظر تعداد کادر قضایی استان اردبیل حتی از میانگین کشوری نیز در سطح پایین تر قرار گرفته اما تلاش طاقت فرسای کارکنان اعم از قضات و کارمندان افتخار مختومه شدن 280 هزار پرونده در طول سال گذشته را در تاریخ دادگستری به ثبت رسانید.

رضایی اظهار کرد: پارسال 222 هزار و 922 فقره پرونده وارده دادگستری کل استان اردبیل شده که با لحاظ موجودی مانده از سال های قبل آمار پرونده های موجود در استان به 280 هزار فقره در سال گذشته رسید.

وی افزود: در تمام شعبات اعم از دادگاه ها ، دادیاری ها و بازپرسی ها اوقات رسیدگی در استان بسیار کمتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: در دادگاه های تجدید نظر استان نیز وقت 12 روزه برای رسیدگی وجود دارد و موجودی پرونده ها از 15فقره تا حداکثر 45 فقره می باشد که در سطح کشور نمونه است/س.

برچسب ها: اردبیل ، ارتقا ، رتبه ، برتر ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.