رئيس ستادهاي مردمي حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني گفت: در دولت آينده از همه افکار استفاده خواهد شد بطوريکه در جلسه مشاوره نام يکي از اعضاء کابينه فعلي ذکر شد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهاي باشگاه خبرنگاران "عطاءالله حکيمي" عصر روز گذشته در نشست خبري ستاد‌هاي مردمي "حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني" اظهار داشت: امروز کشور نياز به تدبير و عقلانيت دارد چرا که در طي دوره گذشته سياست خارجي ما به دليل برخي تندروي‌ها با چالش‌هاي فراوان روبرو شد و از طرف ديگر ما نياز به فردي داريم که مجددا وحدت ملي را که کاملا با چالش مواجه شده بود بازسازي کرده و اقتصاد کشور را با توجه به پتانسيل‌هاي بالقوه کشور بهبود بخشد.

وي به برخي ويژگي‌هاي حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني اشاره کرد و ادامه داد: وي 24 سال نماينده مقام معظم رهبري و همچنين در کسوت روحانيت نيز قرار دارد، علاوه بر آن يک مجتهد اعلم و داراي دکتري حقوق نيز هست و همچنين از آنجا که وي 3 دوره نائب رئيس مجلس بوده شناخت خوبي از مجلس دارد.

حکيمي افزود: بنده به عنوان تنها نماينده مجلس فعلي آگاهانه وي را انتخاب کرده و با هماهنگي وي ستاد مردمي را تشکيل داديم که از زحمات همگي دوستان و به خصوص آيت‌الله علوي نماينده مجلس خبرگان رهبري تشکر مي‌کنم.

رئيس ستاد مردمي حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني ادامه داد: از آنجا که آقاي روحاني در رقابت‌هاي انتخاباتي وعده‌هايي به مردم داده‌ و از طرفي نامه‌هاي فراواني به دست ما رسيده است لذا بايد پاسخگوي اين وعده‌ها و نامه‌ها باشيم.

وي با بيان اينکه فعاليت به عنوان رياست ستاد مردمي وظيفه شرعي و ملي بنده بوده است، اظهار داشت: به منظور تبيين مسائل دولت جديد، نحوه پاسخگويي، تشکيل کابينه، نحوه ارتباط دولت و مجلس به فعاليت خود ادامه مي‌دهم.

رئيس ستادهاي مردمي حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني در پاسخ سوالي مبني بر نحوه همکاري مجلس با دولت و همچنين گمانه‌رني‌ها درباره تشکيل کابينه گفت: مجلس اصولگرا آمادگي کامل براي همکاري در جهت منافع ملي را دارد و در ارتباط با تشکيل کابينه از آنجا که در حزب وفاق ملي، اعتدال و توسعه حاميان اصلي روحاني بوده‌‌اند، محوريت اصلي اطرافيان وي را حزب اعتدال و توسعه تشکيل مي‌دهد و اينکه اين سوال بين نمايندگان مطرح است که آيا منظور از اعتدال همين حزب اعتدال و توسعه است.

وي ادامه داد: البته تمام اين موارد گمانه‌زني است و بنده قصد دارم به وي کمک کنم و بگويم که اين مطلب را بعيد مي‌دانم چرا که تا اين لحظه هيچ فردي براي کابينه قطعي نشده است.

رئيس ستاد مردمي حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آقاي روحاني از همه دعوت کرده‌اند که اگر شخصي را براي کابينه مناسب مي‌دانند معرفي کنند نظر شما چيست و آيا شخص خاصي مشخص شده است، اظهار داشت: بنده معتقدم وي تصميمش را در دقيقه 90 اعلام خواهد کرد و اگر چه همه حق پيشنهاد دادن را دارند اما حتي مشاوران وي هم حق تحکم ندارند هرچند که وي نيز قاطعيت لازم را دارد.

حکيمي ادامه داد: بنده انتظار شخصي ندارم، تنها بر سر پيمانها پا فشاري مي‌کنم و همانگونه که حدود 6 ماه پس از شروع دولت نهم احساس خطر کرده و تذکر دادم اينک نيز هر جا احساس کنم حرکت دولت يازدهم برخلاف منافع ملي است، هشدار خواهم داد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا احتمال دارد از کابينه احمدي‌نژاد هم در کابينه آينده حضور داشته باشد؟ بيان داشت: در دولت آينده از همه افکار استفاده خواهد شد بطوريکه در جلسه مشاوره نام يکي از اعضاء کابينه فعلي ذکر شد.


رئیس ستاد مردمی حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی به برخی اقدامات انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل کار‌گروه احیاء سازمان مدیریت متشکل از نمایندگان مجلس و برخی نخبگان کشور، ایجاد سایتی جهت استفاده دولت از همه عوامل تکنولوژیک برای پاسخگویی، جمع‌آوری نظرات و همچنین افتتاح پروژه‌ها به صورت آنلاین از جمله اقدامات انجام شده تاکنون است.

وی به طرح تحقیق و تفحص از دولت دهم به هیئت رئیسه مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به امضای 33 نفر از نمایندگان رسیده است و قصد داریم فضا را هم برای مردم و هم دکتر روحانی روشن کنیم تا همه بدانند وی دولت را در چه وضعیتی تحویل می‌گیرد.

حکیمی افزود: در یک مورد دولت طبق قانون باید 250 میلیون دلار را در سال گذشته به "آشیانه" جمهوری اسلامی ایران تخصیص می‌داد، این آشیانه تحت نظر ارتش است و پروازهای نفرات اول نظام را پوشش می‌دهد که متأسفانه این مبلغ به صورت غیرقانونی به هلال‌احمر اختصاص داده شد و معلوم نیست این مبلغ به کجا رفته است.

وی عدم رسیدگی به خانواده شهدا و تغییر ناگهانی در بودجه 91 را یک شب قبل از ارائه به مجلس از دیگر موارد مورد بررسی در تحقیق و تفحص برشمرد و گفت: برخی اتفاق‌ها در اعتبارات جاری و عمرانی معاونت وزارت اجرایی رئیس‌جمهور افتاده است، که لازم است بررسی شود.

رئیس ستاد مردمی حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی در پایان با اشاره به تبعیض در  اختصاص بودجه به دانشگاه ها خاطرنشان کرد: در اینباره دانشگاه‌هاي مناطق محروم بیشتر مورد تبعیض قرار گرفته است و مسئله دیگر تحقیق و تفحص نظام سلامت و طرح پزشک سلامت است، همچنین هزینه سفرهای خارجی معاونت نظارت راهبردی نيز باید زیر ذره‌بین قرار گیرد.

 انتهای پیام/
 

برچسب ها: دولت ، یازدهم ، حکیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار