گروه هاي اسلامي در مصر با برگزاري کنفرانس مطبوعاتي بر حمايت از مشروعيت و رئيس جمهور اين کشور تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني النيل مصر، گروه هاي اسلامي مصر در قالب "ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت " با برگزاري کنفرانس مطبوعاتي در ميدان "رابعه العدويه" اعلام کردند: ارتش مصر متعلق به همه مردم است. ما تلاش برخي ها را براي استفاده از ارتش براي انجام کودتا عليه مشروعيت و اراده مردم  رد مي کنيم. "ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت" به مردم بزرگ مصر سلام و درود مي فرستد و به آنها افتخار مي کند. مردم در ميدان هاي مصر و شهرهاي آن در حمايت از مشروعيت و دفاع از انقلاب بزرگ ژانويه و دستاوردهاي آن تجمع کردند. ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت بر امور زير تاکيد مي کند.
نخست، بر ضرورت احترام به اراده مردم و مشروعيت قانون اساسي منتخب، حفظ يکپارچگي کشور، ضرورت آشتي ملي که در جهت منافع عالي کشور و شهروندان است تاکيد مي کند.
دوم، " ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت" اعلام مي کند که در صورت بررسي و تحقيق درباره حوادث حساس کشور از آن حمايت خواهد کرد.
سوم، " ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت " بر اين باور است که ارتش بزرگ مصر متعلق به همه مردم است و به هيچ وجه نمي پذيرد که برخي ها براي غلبه بر مشروعيت يا عليه گروهي و به منظور کودتا عليه مشروعيت و اراده مردم از آن بهره برداري کنند.
چهارم، اين ائتلاف بر تعهد کامل خود بر اصل مسالمت آميز بودن تحرکات که انقلاب بزرگ ژانويه آن را تثبيت کرد و حرام بودن ريخته شدن خون ارزشمند مصري هاي عزيز تاکيد مي کند و خون مصري ها را خط قرمز مي داند.
پنجم، " ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت " از همه مردم مصر با همه گروه ها و طيف هاي آن مي خواهد در ميدان هاي شهرهاي مصر و روستاهاي آن در حمايت از اراده و مشروعيت قانون اساسي خود و مخالفت با هرگونه کودتا و تلاشي عليه آن تجمع کنند.
ششم، " ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت"  تاکيد مي کند به همه طرح هاي سياسي براي حل بحران کنوني احترام قائل است، اما در چارچوب احترام کامل به مشروعيت و اصول قانون اساسي.
هفتم، اين ائتلاف با تمام قدرت متوسل شدن برخي از گروه هاي مخالف به خشونت و تخريب و نابود کردن موسسان و ايجاد هرج و مرج براي ايجاد رعب و وحشت در بين ملت بزرگ مصر  را به منظور جلوگيري کردن از ايفاي نقش آنها در حمايت از انقلاب بزرگشان محکوم مي کند.
هشتم، ائتلاف تاکيد مي کند که انقلاب بزرگ مصر در همه ميدان ها و مناطق مصر تا تحقق کامل اهدافش ادامه دارد و به هيچ وجه اجازه نخواهد داد رژيم برکنار شده که ملت بزرگ مصر عليه آن انقلاب کردند بازگردد.
سرانجام، " ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت "تاسف خود را درباره شهادت شماري از مردم مصر که در دفاع از مشروعيت و اراده مردمي به شهادت رسيدند اعلام مي کند. از خداوند مي خواهيم که مصر را از هر بلا و پيشامد بدي حفظ کند.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار