يکي از ديپلمات هاي مرتبط با ناتو امروز در مصاحبه با روزنامه "حريت" اظهار داشته که سازمان ناتو از تصميم دولت ترکيه مبني بر احتمال جايگزيني سامانه هاي ضد موشکي دوربرد ناتو به سامانه هاي دفاع موشکي چين متعجب شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، اين مقام در ادامه مصاحبه خود افزوده است "قطعا دولت ترکيه حق دارد تا خود در مورد سامانه دفاع هوايي خود تصميم گيري کند اما ما منطق آنان را درک نمي کنيم.

يکي از منابع ناتو در آنکارا نيز اظهار داشته که تصميم دولت ترکيه مبني بر استقرار سامانه موشکي چيني در ترکيه مي تواند تبعاتي سياسي براي آن کشور به همراه داشته باشد. 

يک ديپلمات آمريکايي نيز در ارتباط با اين موضوع رد مصاحبه با حريت گفته است "من نمي توانم در مورد موضع دولت آمريکا در مورد اين موضوع واکنش نشان دهم. اما مي توانم بگويم که گسترش همکاري هاي چين و ترکيه در مورد نصب سامانه موشکي هوايي نمي تواند ايده خوبي از نظر دولت آمريکا باشد." 

گمانه زني ها در اين باره در حالي مطرح مي شود که "احمد داووداوغلو" وزير امور خارجه ترکيه اخيرا با همتاي چيني خود در برونئي ديدار داشته و در اين ملاقات دو طرف پيرامون مسائل "ضد تروريستي" با يکديگر به بحث و تبادل نظر پرداخته اند. 
برچسب ها: ناتو ، ترکیه ، چین ، سامانه ، موشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار