فرماندار کهگیلویه نقش مراکز علمی در تقویت باورهای دینی را مؤثر خواند و گفت: اگر در حوزه فرهنگ فقط به فکر خنثی کردن برنامه‌های دشمن و ایفای نقش تدافعی باشیم، شکست خواهیم خورد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  ابراهیم جعفری صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی طرح اوقات فراغت با اشاره به نقش مراکز علمی در تقویت باورها و عقاید جوانان گفت: محیط دانشگاه‌ها را باید به سمت و سوی پرسشگری سوق داد.

وی با تأکید بر لزوم اشاعه ارزش‌های اسلامی در بین دانشجویان تصریح کرد: اگر رویکرد اساسی مراکز آموزش عالی بر تقویت باورهای دینی و فرهنگ‌سازی در همه زمینه‌ها باشد روحیه تعهد و الزام اجتماعی در دانشجویان دمیده می‌شود.

فرماندار کهگیلویه اوقات فراغت را فرصت خوبی برای ارائه برنامه‌های متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان دانست و عنوان کرد: امروز چشم طمع دشمنان و برنامه‌های اساسی آنان تمرکز بر جوانان کشور است و از طریق هجوم به فرهنگ و شبیخون فرهنگی به دنبال این است که فرهنگ خود را به فرهنگ ما غالب کند.

وی با اشاره به فرهنگ و تمدن کهن ایران اسلامی تصریح کرد: اگر در حوزه فرهنگ فقط به فکر خنثی کردن برنامه‌های دشمن و ایفای نقش تدافعی باشیم شکست خواهیم خورد.

جعفری اوقات فراغت را مورد تأکید دین و قرآن دانست و با بیان این‌که فراغت به معنای در خانه نشستن و صرف وقت نیست، اظهار داشت: اوقات فراغت فرصت خوبی برای کار کردن روی جوانان و تقویت باورهای دینی آنان و به تبع آن کاهش گرایش به سمت آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار کهگیلویه دغدغه داشتن را لازمه کار اثر بخش دانست و گفت: اگر کار را به خاطر ارائه اعداد و ارقام و گزارش عملکرد به بالادست انجام دهیم هیچ کارایی نخواهد داشت.

وی برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف با هماهنگی و بدون موازی‌کاری در ایام تعطیلات را خواستار شد و متذکر شد: دستگاه‌های مربوطه در برگزاری طرح اوقات فراغت باید با شناخت علایق افراد شرکت‌کننده در برنامه‌ها و بدون اعمال سیقه شخصی نسبت به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اهتمام ویژه داشته باشند.

جعفری وظیفه شهرداری را تنها منحصر به بخش عمران ندانست و تأکید کرد: شهرداری باید در ایام تعطیلات برنامه‌های مدون فرهنگی از قبیل برگزاری جنگ شادی را تدارک ببیند.

فرماندار کهگیلویه استفاده از پتانسیل مساجد و اماکن متبرکه در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت را مؤثر عنوان کرد و افزود: باید برنامه‌های خود را به سمت و سوی قرآن و مباحث دینی پیش برد.

جعفری نقش آموزش و پرورش در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را وسیع‌تر دانست و گفت: به روز رسانی اطلاعات دانش‌آموزان و شناخت نسبت به فضای مجازی باید در برنامه‌های اوقات فراغت لحاظ شود./ج1

برچسب ها: شبیخون ، اوقات ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.