دفتر رياست جمهوري مصر اعلام کرد مرسي در تماس تلفني با اوباما تاکيد کرده است که براساس قانون اساسي مصر، براي تغيير دموکراتيک در مصر گام بر مي دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، رياست جمهوري مصر روز سه شنبه اعلام کرد محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور روز دوشنبه با باراک اوباما همتاي آمريکايي خود درباره تحولات اخير در مصر تلفني گفتگو کرد.
رياست جمهوري مصر در بيانيه اي که در صفحه فيس بوک خود منتشر کرده است اعلام کرد مرسي در اين گفتگوي تلفني تاکيد کرد مصر با استفاده از يک روند انتقال دموکراتيک و مسالمت آميز درحال حرکت به جلو است.   
در همین حال در بیانیه کاخ سفید آمده است : باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از محمد مرسی همتای مصری خود خواست به نگرانی‌های توده‌های معترضان اهمیت بدهد.
بنابر اعلام کاخ سفید، اوباما به  مرسی گفته، آمریکا به روند دموکراسی در مصر متعهد است و از هیچ گروهی یا حزبی حمایت نمی‌کند.  در اعلامیه کاخ سفید همچنین آمده است، رئیس جمهور اوباما محمد مرسی را تشویق کرده که اقداماتی برای نشان مسئولیت‌پذیری  خود در مقابل نگرانی‌های مخالفان اتخاذ کند و اینکه نشان دهد تنها راه حل بحران جاری از طریق روند‌های سیاسی است.
برچسب ها: مرسی ، اوباما ، تلفنی ، مصر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار