"داريوش مهر‌جويي" با ساخت "چه خوبه كه برگشتي" و صحبتهايش درباره اين اثر خود خواسته خط قرمزي بر روي اسم خود كشيد.

"محمدرضا فهميزي" منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص صحبتهاي "داريوش مهرجويي" درباره فيلم سينمايي "چه خوبه كه برگشتي" و اينكه من اين فيلم را سفارشي ساختم و به مانند نجاري مي‌مانم كه هر چه بگويند آن را مي‌سازم گفت: :"داريوش مهرجويي" با اين گفته‌ها در واقع شان خودش را به عنوان يك فيلمساز هنرمند مشخص كرده البته اتنسان‌ها تغيير مي‌كنند ولي "مهرجويي" آثارش را تاكنون بر پايه‌ي اعتقاداتش ساخته و فيلم‌هايش جايگاه مهمي را در تاريخ سينماي ايران دارند.
وي افزود: حال به قول خودش سفارشي ساز شده چرا كه اجازه ساخت دلخواهش را به او نداده‌اند در همه جاي دنيا اين نكته دليل محكمه‌پسندي بر ساخت آثار سفارشي نيست.
"فهميزي" ادامه داد: فكر مي‌كنم :"دارذيوش مهرجويي" در مضيغه‌ي مالي باشد كه براي جبران ضرر خود مجبور به ساخت آثار سفارشي شود.
"فهميزي" تصريح كرد: فيلمسازان بزرگي در هر جاي دنيا بودند كه به دلايل مختلفي شرايط فيلمسازي برايشان مهيا نبوده ولي آنها به سمت ساخت آثار سفارشي نرفتند برايشان كيفيت آثار مهم‌تر از كميت آثار بوده است.
اين منتقد اظهار داشت: هنرمندان بزرگي وجود داشته‌اند كه به خاطر كيفيت آثار و محتوايي كه به وجود آورده‌اند حرفهايي را با خود و آثارشان به همراه داشتند نه با تعداد فيلم‌هايي كه ساخته‌اند.
وي در پايبان خاطر نشان كرد: "مهرجويي" خيلي خود خواسته خط قرمزي بر روي اسمش كشيد تا نام خود را از تاريخ سينماي ايران حذف كند./ي2
برچسب ها: فهمیزی ، سینما ، مهرجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.