شهردار دماوند گفت: قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران مظهر عدالت و حق محوری است و برگرفته از باورهای دینی و ارزشی می باشد.

 

مرتضی همتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها در اصول دینی و ارزشی و قانونی ما بلکه در باورهای عرفی و سنتی مردم نهادینه شده که مسیر مطالبه و تأمین حقوق مردم در جهت گیری عملکرد کلی قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در دادگستری شهرستان دماوند بیان داشت: متکثرترین و متنوع ترین خدمات در جنبه حاکمیتی و معاضدتی را دستگاه قضایی به مردم ارائه می دهد كه دادگستری شهرستان در این مقوله گامهای ارزشمند و مثبتی را برداشته است

همتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی کشور، افزود: مجموعه دستگاه قضایی باید شخصیت و منش این شهید والامقام را به عنوان الگوی خود در امر قضاوت قرار دهند.

شهردار دماوند تصریح کرد: هفته قوه قضاییه منبعث از شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضایی و 72 تن از یارانش است كه با انفجار بمب به دست منافقان در دفتر مركزی حزب جمهوری اسلامی در سال 60 به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی کشور افزود: مجموعه دستگاه قضایی باید شخصیت و منش این شهید والامقام را به عنوان الگوی خود در امر قضاوت قرار دهند.

شهردار دماوند اضافه کرد: استقلال و اقتدار دستگاه قضایی و نماد و نهاد حاکمیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون نگاه های اندیشمندانه امام راحل(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و خاصه شهید دکتر بهشتی که در تدوین و ترسیم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیل داشته و در حال حاضر نیز مرهون منویات عالمانه مقام معظم رهبری است./س


برچسب ها: قوه قضائیه ، عدالت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.