سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده فساد سه هزار میلیاردی و پرونده 8 تبعه اسلواکی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فساد سه هزار میلیاردی، اظهارداشت:
مبلغ مورد نظر در همان زمان به بانک برگشته بود که از این نظر هیچ نگرانی در این مسئله وجود ندارد و قسمتی که مربوط به حق‌الناس بوده در حال پیگیری است و شکات خصوصی و بانک‌ها برای رسیدن به وجه خود این مسئله را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در این پرونده برخی مسائل جدید از ناحیه گمرک گزارش شده است که این گزارشات متعاقبا به دست قاضی سراج رسیده که وی در حال رسیدگی به این پرونده بوده و البته برای رسیدگی‌های بعدی نیاز به حضور خود متهمین نیز وجود دارد.

وی به پرونده‌های بانک ملی،‌ صادرات و آریا نیز در این فساد مالی اشاره و تصریح کرد: برخی از افراد موجود در پرونده فساد مالی که از بانک‌های مالی و صادرات که به اتهام رشوه بودند،‌ محکوم شده و برخی نیز در مرحله تجدید نظر بوده که به طور مستمر رسیدگی می‌شود و پرونده بانک آریا نیز که هنوز تشکیل نشده بود منحل شد؛ چهارشنبه این هفته آخرین دفاع در خصوص این بخش از پرونده گرفته می‌شود.

**نمی‌توان به طور قاطعانه گفت که مرگ ستار بهشتی بر اثر ضربات وارده به وی است

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی گفت: بازپرس این پرونده پس از چندین نوبت بررسی و گزارشات وارده بر این پرونده و نمونه‌برداری‌هایی که از پزشکی قانونی ارائه شده بود برای رسیدگی بهتر و نتیجه محکم‌تر پزشکان سازمان پزشکی قانونی را دعوت کرده تا به سوالات بازپرس پاسخ دهند و ابهامات موجود در این پرونده رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری جلسه‌ای با حضور 9 پزشک در رشته‌های مختلف تشکیل شد و پزشکی قانونی اعلام کرد که ضربات وارده بر بدن متوفی کشنده نبوده و نمی‌تواند مرگ وی مستند به این ضربات باشد و همچنین ضربات به نقاط حساس بدن نبوده که منجر به مرگ شده باشد در نتیجه به طور قاطعانه نمی‌توانیم بگوییم که این دو عامل منجر به مرگ ستار بهشتی شده باشد.

وی از ارسال پرونده ستار بهشتی از دادسرا به دادگاه در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد:‌ پرونده در شرف ارسال به دادگاه است که پس از صدور قرار مجرمیت دادستان اگر این قرار را کافی بداند، کیفرخواست صادر شده و در نتیجه حکم صادر می‌شود.

**دیوان عالی کشور نتیجه احکام پرونده بیمه ایران را هنوز صادر نکرده است

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بسیاری از متهمین پرونده بیمه ایران به حکم بدوی اعتراض کرده بودند که این حکم به دیوان عالی کشور برای صدور حکم تجدید نظر ارسال شده بود اظهار داشت: این پرونده هنوز در مرحله تجدیدنظرخواهی بوده و دیوان عالی کشور  حکمی صادر نکرده است.  

**پرونده 8 تبعه اسلواکی در حال رسیدگی در دادسرا

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده 8 تبعه اسلواکی به قوه قضاییه ارجاع شده است یا خیر اظهار داشت: در این پرونده 9 نفر بازداشت موقت شده‌اند که یک نفر از آنها ایرانی و 8 نفر اسلواک هستند که به صورت غیرمجاز تجهیزات تقطیع شده را وارد ایران کرده‌ بودند که اکنون این پرونده در دادسرا در حال رسیدگی است.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: نسبت به انگیزه و رفتن به مرکز ممنوعه و تصویر گرفتن در حوزه اصفهان در مرحله رسیدگی بوده و باید ببینیم که دادستان چه حکمی را اعلام می‌کند، البته سفارت اسلواکی نیز در جریان این مسئله قرار گرفته است.

**هیچ پرونده امنیتی در انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تخلفاتی صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: ما هیچ مورد امنیتی که قابل ذکر باشد را نداشتیم.

وی با بیان اینکه تخلفات انتخابات نسبت به سال‌های گذشته با وجود ترکیب شوراها و ریاست جمهوری کمتر بوده تصریح کرد: مواردی از قبیل اینکه خود نامزدها و طرفداران و ستادهای آنها ملزم به رعایت قانون بوده‌اند در کاهش تخلفات انتخاباتی تاثیرگذار بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: با تشکیل ستادهای پیشگیری از وقوع جرائم با حضور بسیج، سپاه،‌اطلاعات، نیروی انتظامی،‌شورای نگهبان و ... چه در فاصله بین تبلیغات و چه بعد از اعلام نتایج تخلفات بسیار کم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به برخی شکایات کوچک و خصوصی در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: در بعضی از شهرها پرونده ای از شکایت به انتخابات به سایت‌ها مطرح بوده که در حال رسیدگی است و البته باید بگویم که چه گزارشات رسمی و چه شکایات خصوصی نسبت به دوره‌های گذشته کمتر بوده است و درگیری‌ها و نزاع‌ها و حتی کشته‌هایی که داشتیم در این دوره در هر سه مقطع انتخابات هیچگونه تخلفاتی مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار