اهدای خون بانوان یکی از مسائلی است که در کشور آمار کمی را به خود اختصاص داده و در این میان بانوان کشور دارند.

دکتر حاجی بیگی مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه در کشور ما بحث اهدای خون بانوان به طوری که شایسته است نهادینه نشده است به طوریکه این امر آمار پایینی را در کشور دارا است و این در حالی است که آمار اهدای خون بانوان و آقایان در کشورهای اروپایی در بسیاری موارد برابر است.

وی افزود: تهران به دلیل داشتن مراکز درمانی و بیمارستان های متعدد و انجام اعمال جراحی مختلف در بیمارستان های تهران بیشترین مصرف خون و فرآورده های خونی را دارد و این در حالیست که اهدای خون بانوان به طور میانگین حدود 5 درصد است که گاهی کاهش هم می یابد.

حاجی بیگی همچنین گفت: در بین استان های کشور بانوان استان لرستان با آمار 10.5 درصدی بیشترین آمار اهدای خون را  در بین استان های کشور به خود اختصاص داده اند و به دنبال آن بانوان کردستان با8.3 درصد بانوان خراسان جنوبی با 8 درصد و بانوان کرمانشاهی با 7.9 درصد بیشترین آمار اهدای خون بانوان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران اذعان داشت: یکی از عوامل آمار پاین اهدای خون در بین بانوان ترس آنها از این کار و همچنین نگرانی آنها از کم خون شدن است ، ولی نکته قابل توجه این است که اهدای خون موجب ابتلا به کم خونی و مسائلی از این دست نمی شود./ع2
برچسب ها: خون ، بانوان ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار