رییس اداره محیط زیست شهرستان روانسر، گفت: کبک؛ شکار مورد علاقه شکارچیان منطقه اورامانات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمدحسين فلاحتي با بیان اینکه هفت قطعه جوجه شاهين در ارتفاعات شاهوي شهرستان روانسر رها سازي شد، گفت: اين پرندگان در منطقه هاي قوري قلعه، شبانكاره و ارتفاعات خراجيان از سه متخلف كشف و ضبط شده كه پس از تشكيل پرونده، متخلفين به مراجع قضايي معرفي شدند.

ریيس اداره محيط زيست شهرستان روانسر گفت: از ابتداي سالجاري تاكنون 40 قطعه انواع پرنده از جمله كبك ، شاهين و سارگپه از 12 متخلف ضبط شده كه در دامان طبيعت روانسر رها سازي شده اند. 

وي با بيان اينكه اداره حفاظت محيط زيست روانسر در برخورد با شكار و صيد غيرمجاز برخورد صريح و قانوني دارد،  افزود: تمام مناطق اين شهرستان براي شكارچيان غير مجاز نا امن بوده و با متخلفان شكار و صيد طبق مقررات برخورد جدي مي‌شود.

ریيس اداره محيط زيست روانسرادامه داد: بيشترين گونه جانوري كه در اين شهرستان شكار مي شود كبك است كه نسل آن در معرض خطر است و لازم است شكارچيان كه در اين ايام به طور شبانه و با روش چراغ زنبوري كبك را صيد مي كنند از شكار اين پرنده خودداري كنند.

فلاحتي افزود: با توجه به آمار موجود، بيشترين تخلفات صورت گرفته در زمينه شكار غيرمجاز در روستاهاي دامنه ارتفاعات شاهو بوده است كه وسعت زياد، تنوع گونه‌اي بالا دليل افزايش آمار متخلفان شكار در اين حوزه است./س

 

برچسب ها: شکار ، پرنده ، جدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.