کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، از امحاء سبزی کاریهای حاشیه قره سو که با آب آلوده آبیاری می شوند، در هفته جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

بهمن خدادادیان با اشاره به اینکه امسال حدود 154 هکتار از زمین های حاشیه قره سو سبزی کاری شده، گفت: برآورد می شود بین 10 تا 15 درصد این زمین ها توسط برخی افراد سودجود با آب آلوده آبیاری شود. 

خدادادیان افزود: با این احتمال، تمام احکام قضایی لازم برای برخورد با این افراد و امحاء سبزیکارهای آلوده را کسب کرده ایم و طی هفته جاری با همکاری دستگاه های مربوطه در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به تخریب زمین در استفاده از لودر و تراکتور به منظور امحاء سبزی کاریهای آلوده در سالهای گذشته، امسال با هماهنگی جهاد کشاورزی و محیط زیست از علف کش ها برای انجام این کار استفاده می شود. 

به گفته کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه محصولاتی مانند باقالی دارای غلاف می باشند و حتی در صورت آبیاری با آب آلوده، محصول نهایی آلودگی نخواهد داشت.

خدادادیان با بیان افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه  گفت :این اقدام می تواند در این زمینه راهگشا باشد، زیرا با بهره برداری آن دیگر فاضلابی وارد قره سو نخواهد شد و استفاده از آب آن برای کشاورزی مشکل ساز نخواهد بود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به تاخیر پیش آمده در امحاء این سبزی کاریها به پاسگاه های منطقه قره سو اطلاع داده ایم که جلوی خودروهای حامل سبزی مشکوک را بگیرند که تا کنون نیز دو تا سه دستگاه خودرو توقیف شده اند.

خدادایان در ادامه از مردم خواست تا چهار مرحله پاکسازی و شستشوی سبزی را به خوبی انجام داده و سپس اقدام به مصرف سبزی نمایند. 

وی تصریح کرد: بهتر است در ابتدا سبزی را از گل و لای پاک کرده و بعد از پاک کردن آنها را در آب قرار داده و به ازای هر لیتر آب دو تا سه قطره مایع ظرفشویی ریخته تا سطح سبزی لیز شده و تخم انگل های احتمالی از سطح آن جدا شوند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه افزود: بعد از انجام این مرحله و آبکشی سبزی ها بهتر است سبزی ها را دوباره در آب قرار داده و به ازای هر لیتر آب دو تا سه قطره مایع ضد عفونی کننده به آنها اضافه کرده و سپس اقدام به آبکشی سبزی ها نمود/س

برچسب ها: سبزی ، آبیاری ، امحا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.