روزنامه لوموند در سرمقاله خود با عنوان « اروپا و بولهوسی های آنگلا» نوشت :‌ چه کسی تصور می کرد در فاصله سه ماه به برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان ، اروپایی ها با آنگلا مرکل دیگری سر و کار پیدا کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ آنگلا مرکلی که در کمال تعجب همگان از این پس در دفاع از یک دولت اقتصادی منطقه یورو با رئیسی تمام وقت سخن می گوید. آنگلا مرکلی که مبارزه با بیکاری جوانان اروپایی را اولویت خود قرار داده است.

آنگلا مرکلی که برنامه انتخاباتی اش همچون چپ ها پرهزینه است و صدر اعظم همچنان برای تامین وعده های انتخاباتی اش از افزایش مالیات ها خودداری می کند. این اولین باری نیست که «قدرتمندترین زن جهان» یارکشی می کند و با مخالفانش مقابله می کند. در مارس 2011، این هوادار سرسخت انرژی هسته ای ، یک شبه ، پس از فاجعه فوکوشیمای ژاپن ، سیاست خود را تغییر داد و برنامه انرژی هسته ای را برای ده سال آینده رها کرد.

بسیاری در اروپا و در آلمان می پرسند آیا این تصمیم گیری ها صرفا تاکتیکی است یا بر اساس راهبردی واقعی اتخاذ شده است؟ پاسخ ساده است:‌آنگلا مرکل مسئولی بسیار منطقی است که تصمیم گیری های راهبردی اش با هدف منافع سیاسی صورت می گیرد.

به این ترتیب مبارزه با بیکاری جوانان. او که از هر سو از جنوب اروپا و جوانان اروپایی بخاطر تحمیل سیاست ریاضتی مورد انتقاد قرار گرفت ، اجلاسی برای کار در روز سوم ژوئیه در برلین ترتیب داده است که هدف اش بهبود وجهه آلمان در اروپا و نیز خود اوست. ضمن اینکه زیر پای رقبای سوسیال دموکراتش را هم خالی کند.

صدر اعظم با تاخیر متوجه شد که سیاست ریاضتی اثرات زیان آوری به دنبال دارد و باید پیامی امید بخش به اروپایی ها داد. حتی وعده های پرهزینه انتخاباتی اش نیز همزمان وسیله ای برای پیروزی در انتخابات و نیز راهی برای حمایت از تقاضای آلمان است ، همانگونه که اروپایی ها به دنبال آنند.

برچسب ها: مرکل ، اتحادیه ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار