اليوم السابع در خبري فوري گزارش داد شماری از مخالفان مصري در حال برپا کردن چادرهاي اعتراضي‌شان در اطراف کاخ ریاست جمهوری هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سازمان دهندگان تظاهرات گسترده مخالفان در مصر در ضرب‌الاجلي به رئيس جمهوري اين کشور اعلام کردند مرسي براي کناره گيري از قدرت و اعلام برگزاري انتخابات زودهنگام رياست جمهوري، تا ساعت 17 روز سه شنبه مهلت دارد در غير اين صورت تصميم هاي لازم اتخاذ خواهد شد.

جنبش تمرد( نافرماني) که نام انتخابي براي سازمان دهندگان بزرگ ترين موج اعتراضي در مصر پس از انقلاب سال 2011 اين کشور است هشدار دادند اگر رئيس جمهوري اين هشدار را جدي نگيرد و به آن عمل نکند معترضان به سوي کاخ رياست جمهوري حرکت مي کنند و در کل کشور نافرماني مدني اعلام خواهند کرد.

محمود بدر، سخنگوي جنبش تمرد در سخناني در برابر جمعيت معترض در قاهره با بيان اينکه اين سخنان بيانيه شماره يک جنبش تمرد است، گفت: نهادهاي دولتي، ارتش، پليس و قوه قضائيه آشکارا از خواسته هاي مردمي طرفداري مي کنند که با حضور انبوه خود در تظاهرات اعتراضي به نوعي مجمع عمومي مردم مصر را تشکيل داده اند.

وي از ادامه تجمعات اعتراضي مسالمت آميز تا زمان براندازي آرام نظام برخاسته از اخوان المسلمين در کشور خبر داد و گفت: براي تحقق اراده ملت، جنبش تمرد از ساعت 5 عصر سه شنبه نافرماني مدني را در کشور اعلام خواهد کرد.



برچسب ها: مصر ، مرسی ، مخالفان ، چادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار