سرپرست فدراسیون اسکیت کشور با اشاره به اقبال عمومی جامعه ایران به رشته ورزشی اسکیت، گفت: بر اساس آمار فروشگاه های اینترنتی، ایران چهارمین کشور جهان است که بالاترین میزان فروش لوازم این رشته ورزشی را دارد.


ˈ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ،فریبا محمدیˈ در سمنان اظهار داشت: اگرچه به طور رسمی در ایران 40 هزار ورزشکار در شاخه های مختلف اسکیت فعالیت دارند اما برآوردهای غیررسمی نشان می دهد حدود پنج میلیون نفر در ایران در رده های سنی مختلف به این ورزش می پردازند.

وی با اشاره به وجود پنج پیست اسکیت 200 متر استاندارد در کشور، ادامه داد: پنج پیست اسکیت 400 متر استاندارد در بخش جاده ای نیز در کشور وجود دارد که هر دو نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 300 سالن چندمنظوره قابل استفاده برای اسکیت و نبود نگاه کارشناسی و فنی برای استفاده برخی سالنها برای ورزشکاران اسکیت، افزود: مسوولان سالنهای چندمنظوره باید بدانند کفشهای اسکیت به دلیل استفاده نشدن فلز در ساخت آن، به کفپوش سالنها هیچ آسیبی نمی رساند.

وی ادامه داد: برخی فضاهای آموزشی نیز با همکاری شهرداریها در پارک ها برای آموزش و تمرین ورزشکاران رشته اسکیت در نظر گرفته شده است.

محمدی از فعالیت پنج هزار مربی رسمی و آموزش دیده و فعالیت چهار هزار و 300 داور رسمی در شاخه های مختلف رشته ورزشی اسکیت در ایران خبر داد.

وی به تفاهم نامه فدراسیون اسکیت با آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: تابستان امسال تعدادی از معلمان ورزش دارای شرایط آموزش و پرورش آموزشهایی برای تبدیل شدن به مربی رشته اسکیت فرامی گیرند.

سرپرست فدراسیون اسکیت کشور گفت: جذابیت این رشته ورزشی برای شهروندان و ظرفیت کسب مدال های زیاد در شاخه های مختلف، نشاندهنده آینده امیدوارکننده برای اسکیت در ایران است/س
برچسب ها: ایران ، چهارمین ، اسکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.