دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌ما هم اکنون هیچ محدودیتی را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی نداریم و امیدواریم همه فعالان این بخش و سرمایه‌گذاران از تسهیلات مورد نیاز استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی خلیلی دیروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی گرمی اظهار داشت: آخرین مهلت تکمیل پرونده برای برخورداری از تسهیلات توسعه کشاورزی به ارزش 132 میلیارد تومان پایان شهریورماه تعیین شده که امیدواریم در مهلت باقی‌مانده سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: ‌این تسهیلات بدون محدودیت با نرخ سود هفت و 13 درصد پرداخت می‌شود و اخیراً نیز یک میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه کشاورزی به طرح‌های اولویت‌دار استان اردبیل اختصاص یافته است.

خلیلی افزود:‌ حدود 10 میلیارد تومان اعتبار جدید نیز به استان ابلاغ شده است تا در اجرای طرح‌های کشاورزی و باغی از آن استفاده شود که این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی با برنامه‌ریزی شش بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح‌ها در بخش مکانیزه کردن ادوات کشاورزی، تولیدات زراعی، باغی و دامی به متقاضیان پرداخت شده است، ادامه داد: همچنان تشکیل جلسات کارگروه‌های کشاورزی و نحوه پرداخت تسهیلات در حال انجام است که امیدواریم ثمره و نتیجه آن رونق این بخش باشد.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان همچنین بیان کرد: براساس مصوبه کارگروه توسعه کشاورزی استان طرح‌های کوچک این بخش برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی نیاز به مجوز فعالیت ندارند و می‌توانند در این زمینه بدون محدودیت از منابع استفاده کنند.

فرماندار گرمی نیز در این مراسم گفت: برای تحقق حماسه اقتصادی نیاز به توسعه و گسترش برنامه‌ها در بخش کشاورزی داریم تا با استفاده از این ظرفیت بتوان تولید را کیفی‌تر و مطلوب‌تر کرد.

محمود علایی قابلیت‌های آب، خاک و کشاورزی گرمی را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: البته در این بین مهم‌ترین مشکل مردم گرمی در بخش آب شرب و کشاورزی نبود منابع آبی ذخیره شده است که با احداث سدهای در دست اقدام امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده بهتر از اعتبارات و امکانات دولتی و همچنین کسب جایگاه‌های ممتاز در اجرای طرحها می‌تواند منجر به مهاجرت معکوس شودب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.