به همت اداره فضای سبز حوزه معاونت امور شهری و محیط زیست منطقه 22 تا کنون حدود 200 هکتار از عرصه جنگلی چیتگر را شخم زنی کرده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران حسین هادی بیگلو معاون امور شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: « این عملیات به منظور هوادهی و فراهم کردن شرایط جذب بهتر مواد غذایی در خاک، حذف علفهای هرز و جلوگیری از آتش سوزی به دلیل ازدیاد علفهای خشک هرز همچنین استفاده بهینه از منابع آبی خاکی از اواخر زمستان سال گذشته در کل عرصه جنگلی بوستان جنگلی چیتگر صورت گرفته و همچنان ادامه دارد. »
وی افزود: بوستان جنگلی چیتگر با نزدیک به 900 هکتار مساحت، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بوستانهای تهران است که به لحاظ نقش کلیدی اش در تلطیف هوای این ابرشهر ، موقعیت علمی و پژوهشی، تفریحی و گردشگری، دارا بودن پوشش گیاهی حائز اهمیت جنگلی، همچنین وسعت بسیار قابل توجه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با هدف میسر شدن شرایط نگهداری از درختان و فضای سبز موجود در این بوستان اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که اجرای سیستم آبیاری قطره ای یکی از مهمترین آنهاست. این عملیات نیز اکنون در بیش از 60 درصد از مساحت این بوستان اجرا شده است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.