رئيس‌جمهور به منظور شرکت در دومين نشست مجمع سران کشورهاي صادرکننده گاز دقايقي پيش وارد مسکو پايتخت روسيه شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلي به منظور شرکت در دومين نشست مجمع سران کشورهاي صادرکننده گاز، وارد مسکو پايتخت روسيه شد و در فرودگاه "ونوکاووي 2" از سوي سفير کشورمان و برخي مقامات محلي مورد استقبال قرار گرفت.
 
رئيس‌جمهور قرار است ضمن حضور در نشست عمومي دومين اجلاس سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز، ديدارهاي دوجانبه‌اي با برخي از سران عضو اين مجمع از جمله "ولاديمير پوتين" رئيس‌جمهور روسيه داشته باشد.
 
حضور در مراسم يادبود هوگوچاوز رئيس‌جمهور فقيد ونزوئلا، ديدار با ايرانيان مقيم روسيه و مصاحبه با يکي از شبکه‌هاي تلويزيوني روسيه و ديدار با نخبگان روسي از ديگر برنامه‌هاي رئيس‌جمهور در سفر دو روزه به روسيه است.
 
کشورهاي عضو مجمع صادرکنندگان گاز 42 درصد از توليد گاز جهان، 70 درصد از ذخاير گازي جهان، 38 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 85 درصد از تجارت گاز طبيعي مايع شده را در اختيار دارند.
 
جمهوري اسلامي ايران، روسيه، بوليوي، الجزاير، مصر، گينه استوايي، ليبي، نيجريه، قطر، ونزوئلا، عمان و تيريندادوتوباگو از اعضاي اصلي مجمع جهاني صادرکنندگان گاز (GESF) بوده و کشورهاي هلند، قزاقستان، نروژ و عراق نيز به عنوان عضو ناظر در اين مجمع حضور دارند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار