مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم استعداد‌یابی طلاب و برپایی کلاس‌های فوق برنامه به ویژه دروس اخلاق در مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: طلاب در تحصیل علم و ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) از جان مایه بگذارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه آیت‌الله سید محمد باقر خوانساری قم در نشستی با مسئولان این مرکز حوزوی، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) «لا یدرَکُ العِلمُ بِراحَةِ الجِسمِ» گفت: در گذشته کسب علم و دانش‌افزایی با سختی‌های زیادی همراه بود، ولی امروزه کسب علم و دانش در سایه پیشرفت تکنولوژی و به روز بودن تجهیزات آسان است.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امروز طلاب و فضلای حوزه باید قدردان نعمات و فرصت‌های موجود بوده و از جان برای تحصیل و ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) مایه بگذارند؛ چرا که علما و بزرگان از حداقل امکانات برای آموختن محروم بودند.
عضو خبرگان رهبری در ادامه نظم و انضباط را یکی از الزامات تربیت طلاب توانمند عنوان کرد و گفت: در سایه نظم و انضباط و همچنین امکانات و تجهیزات کتابخانه‌ای، فناوری IT و... قطعاً شاهد تربیت طلاب فرهیخته خواهیم بود.
آیت‌الله حسینی بوشهری برپایی اردوهای علمی، تفریحی، زیارتی، انجام امور مشاوره‌ای، بهره گیری از تجربیات، برنامه‌های موسسات با تجربه و با سابقه را موجب تقویت علمیّت و رشد طلاب از نظر اخلاقی، تربیتی و... برشمرد./س
برچسب ها: قم ، طلاب ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.