جلد دوازدهم «روز شمار انقلاب» كه به وقایع 27 تا 30 دی ماه 57 اختصاص دارد به همت میرزا باقرعلیان‌نژاد گردآوری و تدوین شده به زودی توسط سوره مهر منتشر خواهد شد.

یه گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر علیان‌نژاد درباره این مجلد اظهار داشت: مهم‌ترین وقایع در این ایام مربوط به یورش افراد نظامی به غیر نظامیان در 27 دی ‌ماه در اهواز است، همچنین از دیگر روزهای مهم باید به تظاهرات میلیونی مردم در 29 دیماه 57 در تهران اشاره كرد، در ادامه شكل گیری كمیته استقبال از امام در 30 دی‌ماه در تهران نیز از مهم‌ترین وقایع در این مجلد به شمار می‌آیند.
وی ادامه داد: این پروژه تحقیقی كه قرار است در 18 مجلد گردآوری و منتشر شود از تاریخ 56/1/1 آغاز و به پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 ختم می‌شود كه در مجموع 22 ماه و 22 روز را شامل می شود.
این پژوهشگر تاریخی همچنین به منابع این فرهنگ‌نامه‌ها اشاره كرده، افزود: نشریات منتشر شده در آن ایام كه شامل نشریات آیندگان، كیهان، اطلاعات و ... است. همچنین كتاب‌های تاریخی منتشر شده در بعد انقلاب در كنار بولتن‌های محرمانه خبرگزاری پارس نیز كه برای اولین بار در این مجموعه‌ها استفاده شده است از جمله منابع مهم در این دایره المعارف هجده‌گانه به حساب می آیند.
وی در پایان درباره ویژیگی مهم لغت‌نامه‌های چند‌گانه تاریخی خاطر نشان كرد: دایره‌المعارف‌هایی از این دست كه در چند مجلد به نگارش در می‌آیند مهم‌ترین ویژیگی قابل اتكا آن‌‌ها استناد مطالب به منابع مختلف و مهم است، لذا همچنان باید اذعان داشت كه این گونه منابع كماكان برای پژوهشگران و علاقه‌مندان تاریخ مهم ارزیابی می‌شوند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار