استاندار خراسان رضوی توسعه ی صادرات غیر نفتی و تنوع بخشی به منابع درآمدی را از مهم ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسین فروزان مهر در جلسه ی کارگروه توسعه ی صادرات، حضور حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد ماه را مصداق واقعی خلق حماسه ی سیاسی دانست و گفت: بایستی با بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حماسه ی اقتصادی تلاش کرد.

وی تمرکز صرف بر بازار داخل را موجب غفلت از مزیت های رقابتی و ظرفیت های موجود در بازار های خارج از کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های فراوان در حوزه هایی چون صنایع پایین دستی، کشاورزی و خدمات و تولید مازاد بر نیاز داخل در این حوزه ها، باید شرایطی سهل برای صدور کالا و خدمات فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی با اشار ه به یکی از سیاست های برنامه ی پنجم مبنی بر اعزام 100 هزار نفر نیروی کار به خارج از کشور گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی زمینه را برای تحقق این سیاست فراهم می آورد.

فروزان مهر تشکیل کمیسیون صدور خدمات فنی مهندسی با مسوولیت اتاق بازرگانی را اقدامی عملی جهت تحقق اهداف یادشده دانست و ادامه داد: ساماندهی فعالیت ها، هم افزایی دستگاه های دولتی وبخش خصوصی و پرهیز از اتخاذ تصمیمات جزیره ای رهاورد تشکیل این کمیسیون می باشد.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های یادشده می توان خراسان رضوی را به استانی ممتاز و الگو در کشور در حوزه ی صدور خدمات فنی مهندسی مبدل کرد.

دراین جلسه مسعود عاطفی مدیر کل گمرکات استان نیز گزارشی در خصوص میزان صادرات و واردات کالا های غیرنفتی استان در سه ماهه ی نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ارایه کرد.

وی از رشد 303 درصدی صادرات چمدانی و رشد 14 درصدی صادرات از طریق بازارچه های مرزی استان خبر داد و گفت: اقلام صادراتی استان وکشورهای مقصدنسبت به سال گذشته تغییرات چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: میزان واردات استان در مدت یادشده نسبت به سال قبل به لحاظ وزنی 45 درصدوبه لحاظ ارزشی 20 درصد کاهش داشته است./س

برچسب ها: توسعه ، صادرات ، غیر نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.