معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: 20درصد از دانش‌آموزان در طرح حفظ قرآن كريم حضور دارند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارات مشهد،محمد بنيادی در مراسم افتتاحيه سی‌ويكمين مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز كشور در مشهد، بيان كرد: شركت‌كنندگان در اين دوره از مسابقات كشوری قرآن، عترت و نماز در واقع چكيده 25 ميليون خانواده ايرانی هستند.
وی افزود: اين دانش‌آموزان با تلاش 120هزار مدير و يك ميليون معلم توانسته‌اند خود را برای شركت در مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه، احكام و نماز آماده كنند.
مديركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: در حال حاضر 10هزار مدرسه قرآن در شيفت بعدازظهر و 1330 مدرسه نيز در شيفت صبح به آموزش قرآن به دانش‌آموزان مشغول هستند.
وی همچنين با اشاره به جذب 5هزار مدرس قرآن كريم در مدارس سراسر كشور بيان كرد: اين حجم نيروی انسانی سالانه بیش از 10ميليارد تومان حقوق دريافت می‌كنند.
بنيادي با بيان اينكه اين ميزان بودجه به همت وزير آموزش و پرورش جذب شده است، خاطرنشان كرد: اين توجه به دليل اهميت آموزش قرآن در مدارس بوده است.
بنيادی سپس با اشاره به تهيه و چاپ هفت جلد كتاب ارزشمند قرآنی عنوان كرد: اين كتاب‌ها كه به همت آموزش و پرورش چاپ شده، برای استفاده عموم مردم مناسب است.
وی همچنين از چاپ سه جلد كتاب آموزش قرآن برای دانش‌آموزان مقطع دبستان خبر داد و اظهار كرد: اين كتاب‌ها برای آموزش در پايه اول، دوم و سوم دبستان تهيه و چاپ شده است و امسال نيز برای مقاطع تحصيلی بعدی چند جلد كتاب تهيه و چاپ خواهد شد.
مديركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنين با اشاره به جذب 25 هزار مدرس در دانشگاه فرهنگيان سراسر كشور بيان كرد: قطعا 5هزار نفر از اين مدرسان در حوزه قرآنی فعاليت خواهند كرد/س


برچسب ها: طرح ، ملی ، حفظ ، قرآن کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.