استاندار كهگيلويه وبويراحمد با بيان اينكه پارك جنگلي ياسوج متعلق به همه مردم ،گردشگران و شهروندان اين شهر است ، گفت: هيچ كس حق دخل و تصرف در اين مكان عمومي و گردشگري را ندارد.

سيد حسين صابري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: همان ‌گونه كه دست متعرضان به رودخانه بشار ياسوج را كوتاه كرديم جلوي متجاوزان به حريم پارك جنگلي را نيز خواهيم گرفت.
وي بيان كرد: متصرفان حقيقي و حقوقي و مدعيان مالكيت پارك جنگلي ياسوج يك هفته فرصت دارند تا اسناد و مدارك قانوني خود براي تصرف زمين هاي اين پارك را ارايه دهند.
صابري ميزان مساحت پارك جنگلي ياسوج را افزون بر 870 هكتار عنوان كرد و افزود: اين پارك يكي از جاذبه هاي طبيعي و مناظر بكر و گردشگري شهر ياسوج است و هرگونه تجاوز و تصرف اراضي اين پارك ممنوع است.
وي اظهار داشت: مسوولان و متوليان امور بايد زيرساخت ها و امكانات لازم را براي حضور بيشتر گردشگران و شهروندان در اين مكان تفريحي و گردشگري فراهم كنند.
وي با بيان اينكه با تذكر اصحاب رسانه، تماس هاي تلفني مردم و بازديدهاي صورت گرفته از دست درازي به اين پارك با خبر شدم ، افزود: بر همين اساس امروز نشستي را با مسوولان از جمله منابع طبيعي برگزار كرديم و پس از آن به همراه آن‌ها بازديدي از پارك جنگلي اين شهر داشتيم.
وي با بيان اينكه امروز در بازديدي كه به همراه برخي مديران اجرايي و امنيتي و متوليان امور گردشگري و منابع طبيعي از اين پارك انجام شد افزود: بخش هايي از آن از سوي برخي افراد فنس كشي شده و ادعاي مالكيت اراضي اين پارك عمومي را دارند.
صابري با بيان اينكه قرار شد تا اين افراد در اسرع وقت مستندات قانوني خود را ارايه دهند ، افزود: تا روشن نشدن تكليف نهايي هيچ كس حق كوچكترين دخل و تصرفي در اين پارك را ندارد.
صابري به واگذاري بخشي از پارك جنگلي كه در محدوده شهرياسوج واقع شده به اداره كل راه و شهرسازي اشاره كرد و گفت: حتي اين سازمان نيز بايد اسناد و مدارك خود را مبني بر تصرف اين بخش از اراضي محدوده پارك جنگلي به كميته مستندسازي استان ارايه دهد.
صابري تاكيد كرد: شهرداري ياسوج نيز موظف شد تا اجازه صدورهيچ‌گونه مجوز ساخت و سازي را نيز به احدي درمحدوده پارك ندهد و هر گونه تغييركاربري بايد بر اساس طرح مصوب در كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري استان باشد./س
برچسب ها: دخل ، تصرف ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.