دانه پلی پرو پیلن که از محصولات پتروشیمی می باشد پس از بارگیری در ورودی دستگاه اکسترودرن با یک درصد رنگ دانه و حدود یک تا 5 درصد کربنات کلسیم مخلوط می گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک مواد اولیه پس از ترکیب شدن به درون سیلندر و مارپیچ دستگاه اکسترودرن وارد شده و به وسیله ی هیترهای موجود تا 115 درجه سانتی گراد گرم و تحت فشار به صورت مذاب از گلگی دستگاه خارج می گردد.

جهت برش و ایجاد نوار به مشخصات نخ مورد نیاز از تیغه هاییی با فواصل معین استفاده می کنند. در آزمایشگاه نخ میزان مقاومت کشش نخ و همچنین ضخامت و عرض نخ بطور مرتب کنترل می گردد.

دستگاههای با استفاده از نخ ها و با سرعتی بالا کیسه ی استوانه را تولید کرده و به صورت رول جمع آوری می کند. دستگاههای گردباف با استفاده از نخ ها و با سرعتی بالا کیسه های استوانه ای را تولید کرده و بصورت رول جمع آوری می کند.

اصول بافت در دستگاه بر مبنای بافت تاری پودی بوده و براساس عرض کیسه ها تعداد معینی نخ وارد دستگاه می شود. دستگاهی وظیفه ضد آب نمودن کیسه های تولیدی را به عهده دارد. قسمت پرینت متشکل از غلتک ها، کلیشه ها، تشت های رنگ، نمایشگر و کلیدهای کنترل می باشد. در مرحله پرینت علائم تجاری، مشخصات محصول بر روی کیسه چاپ می شود .

در قسمت پرپراژ با استفاده از سوزنهای ریز سوراخهایی در بدنه ی کیسه جهت خروج هوا در زمان پر کردن آنها ایجاد می شود سپس با استفاده از سیلندر و تیغه برش با توجه به اندازه ی پاکت ها رول بریده می شود. پاکت های آماده شده پس از خروج از دستگاه دسته بندی می شود.

در آزمایشگاه با دمیدن هوا و قرار دادن کیسه ها تحت فشار مقاومت آنها مورد سنجش قرار می گیرد. همچنین طی آزمایشهایی میزان کشش پاکت های تولید شده اندازه گیری می شود./س

برچسب ها: پروپیلن ، پتروشیمی ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.