محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پيش از عزيمت به مسکو و در تهران برنامه‌ها و اهداف خود را از سفر به کشور روسيه و شرکت در نشست سران صادرکننده گاز تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محموداحمدي‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان صبح امروز(دوشنبه) پيش از عزيمت به روسيه براي شرکت در اجلاس کشورهاي صادرکننده گاز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: انرژي نقش مهمي در مناسبات اقتصادي و سياسي ميان کشورها دارد.
 
وي در ادامه با بيان اينکه انرژي‌هاي فسيلي درميان ساير انواع انرژي‌ از اهميت و حساسيت بيشتري برخوردار است، افزود: ميزان توليد و تنظيم بازار در مناسبات جهاني نقش تعيين‌کننده‌اي دارد لذا 40 سال قبل صادرکنندگان نفت، سازمان اوپک را تشکيل دادند که تا حدودي بتوانند به بازار نظم دهند.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به گذشت دو دهه از تشکيل اين سازمان تصريح کرد: گاز طبيعي از دو دهه قبل وارد عرصه اقتصادي شد و سهم بيشتري را نسبت به ديگر انرژي‌ها به خود اختصاص داد.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينکه از گذشته رايزني‌هايي براي تشکيل مجمع صادرکنندگان گاز براي ساماندهي بازار انجام شد، تاکيد کرد: با همکاري خوب ايران و روسيه و ديگر کشورها اين سازمان شکل گرفت تا بتواند سهم عظيمي در تعيين نرخ گاز و توزيع آن در جهان داشته باشد.
 
وي همچنين گفت: مقرر شده است تا در فاصله برگزاري نشست سران کشورهاي صادرکننده گاز، نشست‌هاي مشترکي برگزار شود و ما نيز قرار است در اجلاسي که در مسکو برگزار مي‌شود، شرکت کنيم.
 
رئيس‌جمهور در رابطه با موضوعات در دستور کار اين اجلاس گفت: هماهنگي براي تعيين قيمت گاز، بررسي ميزان و عرضه و مديريت گازي از مهمترين موضوعاتي است که در دستور کار اين اجلاس قرار خواهد داشت.
 
احمدي‌نژاد تصريح کرد: ما همانند گذشته با شرکت در اين اجلاس نقطه‌نظرات خود را بيان خواهيم کرد و در اين باره نيز رايزني‌ها با سفر چند روز جلوتر وزير نفت انجام شده است تا بتوانيم پس از پايان اين نشست به نتايج خوبي برسيم.
 
وي در خاتمه درباره برنامه‌هاي خود در حاشيه اين نشست گفت: ديدارهاي دو جانبه‌اي با مقامات کشورهاي صادرکننده گاز و همچنين ديدارهايي با ايرانيان مقيم روسيه خواهم داشت و امشب در مراسم يادبود هوگو چاوز شرکت خواهم کرد.
انتهاي پيام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار