رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: افتتاح کارخانه طلای زرشوران تکاب برای 250 نفر شغل ایجاد می‌‌کند.

عبادالله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به وجود معادن غنی طلا در تکاب، اظهار داشت: استفاده از قابلیت این شهرستان برای استخراج طلا می‌تواند در رونق اقتصاد آذربایجان غربی و منطقه مثبت واقع شود.

وی با بیان اینکه کارخانه طلای زرشوران تکاب هم‌اکنون در حال احداث است، تصریح کرد: این کارخانه از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و حداکثر تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اکبری با اشاره به ذخایر معادن طلا در تکاب، خاطرنشان کرد: کانسنگ طلای موجود در معدن طلای زرشوران دارای عیار پنج و 81 صدم پی‌ پی ام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه طلای زرشوران تکاب سالانه 3 هزار و 600 کیلوگرم طلا و یک هزار و 200 کیلوگرم نقره است.

وی با اشاره به میزان ذخایر طلا در معدن زرشوران تکاب، اظهار داشت: این ظرفیت به طور قطعی در حدود 4 میلیون تن برآورد می‌شود و ظرفیت احتمالی این معدن نیز 7 میلیون تن کانسنگ طلا است.

اکبری با اشاره به عیار طلای معدن زرشوران تکاب، گفت: این عیار توسط کارشناسان بین چهار تا شش پی پی ام برآورد شده است.

وی به میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی کارخانه طلای زرشوران، اشاره کرد و بیان داشت: حدود 700 میلیارد ریال و 18 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این زمینه مورد نیاز است.

اکبری ادامه داد: با افتتاح کارخانه طلای زرشوران تکاب برای 250 نفر شغل ایجاد می‌شود./س

برچسب ها: طلا ، تکاب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.