تیم ملی والیبال کشورمان دومین دیدار خود مقابل تیم ملی ایتالیا از سری مسابقات لیگ جهانی 2013 را امشب ساعت 21:30 در شهر ساساری آغاز کرد و در نهایت ایتالیا با نتیجه 3 بر 2 از سد ایران گذشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایتالیا به همراه تیم ملی برزیل جزو معدود کشورهایی هستند که در تمامی ادوار مسابقات لیگ جهانی حضور داشته اند و توانسته است تا کنون در هشت دوره عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.


از آخرین قهرمانی لاجوردی پوش والیبالیست در مسابقات لیگ جهانی 13 سال می‌گذرد. آنها در سال 2000 میلادی موفق به کسب مدال طلا در مسابقات لیگ جهانی در برزیل شدند.

تا کنون والیبال ایتالیا در تمامی عرصه‌های جهانی و بین‌المللی سرآمد بوده و این موضوع را می‌توان در مدال‌های کسب شده آن ديد به طوری که آتزوری‌ها در مسابقات جام ملت‌های اروپا تا کنون شش مقام قهرمانی، سه نایب قهرمانی و 2 مقام سومی به دست آورده‌اند.

سابقه تیم ملی ایتالیا در المپیک نیز درخشان است به طوری که آنها در سالهای 1996 (آتلانتا) و 2004 (آتن) به مدال نقره و در سالهای 1984 (لس آنجلس)، 2000 (سیدنی) و 2012 (لندن) به مدال برنز دست یافتند.

حریف امشب تیم ملی ایران در مسابقات لیگ جهانی 2013 در مسابقات جام جهانی والیبال نیز یک عنوان قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و یک عنوان سومی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

کسب سه مدال طلا در دوران‌های مختلف مسابقات قهرمانی مردان جهان ایتالیا را به یکی از قطب‌های بزرگ والیبال جهان تبدیل کرده است.

مائورو بروتی مربی کنونی تیم ملی ایتالیا که پس از مسابقات 2010 جانشین آندریا آناستازی شد یکی از شاگردان خولیو ولاسکو محسوب می‌شود.

با توجه به کارنامه درخشان ایتالیایی‌ها در والیبال، می‌توان گفت که والیبالیستهای ایرانی امشب کار بسیار سختی را در پیش دارند، آنها باید به گونه‌ای به مصاف آتزوریاها بروند که نسبت به بازی 2 شب گذشته متفاوت باشد. بی شک سعید معروف به عنوان کاپیتان و پاسور تیم ملی باید در بازی گردانی‌های خود تغییراتی را ایجاد کند تا حریف در دفاع دچار تزلزل شود.


** دیدار دو تیم از ساعت 21:30 آغاز شد


نمایندگان کشورمان ست نخست را با قدرت آغاز کردند و پا به پای ایتالیا پیش می روند.

ایتالیا در ست نخست به سختی و با امتیاز 25 بر 22 از سد ایران گذشت.

ایتالیا در ست دوم نیز با نتیجه 25 بر 20 از سد ایران گذشت.


نمایندگان کشورمان در دو ست نخست نشان دادند حریف سرسختی برای ایتالیا هستند و قهرمان جهان نمی تواند با آرامش ایران را پشت سر بگذارد.


نمایندگان ایران ست سوم را به خوبی آغاز کردند و حتی در پاره ای اوقات اختباف آنها با ایتالیا به 6 امتیاز می رسید.


شاگردان ولاسکو در ست سوم ایتالیا را 25 بر 20 مغلوب کردند تا بار دیگر بوی شکست به مشام ایتالیا برسد.

ست چهارم بازی نیز با برتری ایران در اغلب لحظات همراه بود و نمایندگان ایران ایتالیا را به زانو در آوردند و بار دیگر ایتالیا طعم شکست را چشید و دریافت که شاگردان ولاسکو به همین سادگی ها تسلیم نشده و با اتحاد و همدلی به فکر شکست مجدد قهرمان هشت دوره لیگ جهانی هستند.


این ست با برتری 25 بر 18 نمایندگان ایران پایان یافت.

ست پنجم این دیدار با برتری 15 بر 13 به سود ایتالیا به پایان رسید، البته این در حالی بود که نمایندگان ایران در این ست نیز بسیار قدرتمند ظاهر شده و نفس ایتالیا را به شمارش انداختند، هرچند ایتالیا این پیروزی را نیز مدیون داوری و تشویق های هوادارانش بود.


ایران در دو دیدار مقابل قهرمان هشت دوره لیگ جهانی 4 امتیاز بدست آورد، این در حالیست که ایتالیا از این دو دیدار تنها 2 امتیاز گرفت.

شاگردان ولاسکو در این دیدار نیز ثابت کردند حریف دست و پا بسته ای برای تیم های قدرتمند جهان نبوده و حتی می توانند آنها را شکست دهند./آق


گزارش از : سید محمد رضا آقایی میر


برچسب ها: والیبال ، ایران ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۲
خیلی عالی بود!!!
برخلاف تصور خیلی ها!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
c0ldbrian
۱۱:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۲
داور خیلی سخت گرفت به نفع ایتالیا
ولی بچه ها خیلی خوب بازی کردند دم همشون گرم !
آخرین اخبار