در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر ، یک کشور قفل می شود، اما در صورت تغییر پایتخت ، کاهش چشمگیر تلقات در زمان زلزله را شاهد هستیم.

محسن کمالیان، استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر یک کشور قفل می شود، تغییر پایتخت در کنار کاهش توسعه تهران، از شدت تلفات در زمان زلزله کاهش چشمگیری پیدا می کند.

وی افزود: شهر تهران در کنار توسعه روز افزون انواع آلودگی های صوتی، هوا و آب را دارد ولی در صورت تعویض پایتخت از تهران محرومیت شهرستان ها کاهش یافته و سرعت رشد جمعیت در شهرهای دیگر افزایش می یابد.

این استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: شهر تهران در سالیان گذشته با خطرهای طبیعی بسیاری از جمله سیل رو برو است اما وقوع زلزله، غیر از تهران، کل کشور را فلج می کند.

کمالیان یاد آور شد: کشورهای کانادا، پاکستان و هند نسبت به تغییز پایتخت سیاسی – اقتصادی خود اقدام کردند و نتیجه مطلوبی هم نصیب آنها شد.

استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: شهر تهران بین گسل های شمال و جنوب محاصره شده است و با هر تحریک گسل، امکان وقوع زلزله وجود دارد/ع2
برچسب ها: زلزله ، تهران ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار