"ان. ناناردهان" در مقاله ای اظهار داشت که چشم انداز روشني در مسير بهبود و گسترش روابط ايران با غرب و اعراب بوجودآمده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری سعودي گازت ؛ نويسنده مقاله با اشاره به نتيجه انتخابات رياست جمهوري کشورمان و تاثير آن بر چشم انداز روابط کشورمان با کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس مي نويسد "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران در انتخابات رياست جمهوري اخير آن کشور به پيروزي رسيد. روحاني وعده داده که در عرصه سياست خارجي مشي مفاهمه و تعامل با ساير کشورها را دنبال خواهد کرد. " 

تحليلگر "سعودي گازت" در ادامه مقاله خود با اذعان به "سلامت" انتخابات بي نظير کشورمان مي افزايد "واقعيت آنست که انتخابات رياست جمهوري ايران در کمال صحت و سلامت برگزار شد." نويسنده مقاله با اشاره به اميد ايجاد شده در بهبود روابط ايران با کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس مي افزايد کشورهاي عربي عضو شوراي همکاري خليج فارس مي توانند در فضايي همراه با عقلانيت، توازن و صميميت به تعامل با ايران بپردازند." 

نويسنده در ادامه مقاله با ابراز خوش بيني در مورد آينده روابط ايران به کشورهاي غربي و عربي مي افزايد "روحاني بعنوان چهره سياسي "معتدلي" شناخته مي شود. اکنون اين فرصت پيش آمده تا تنش ميان ايران و کشورهاي عربي عضو شوراي همکاري خليج فارس کاهش يافته و همکاري هاي ايران با غرب و آن کشورها گسترش يابند." 

نويسنده مقاله در اين ميان به کشورهاي غربي و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس پيشنهاداتي را به منظور بهبود روابط با ايران ارايه مي دهد و مي افزايد "غرب در مورد برنامه هسته اي ايران ادعاهايي را مطرح کرده است و پيرامون ماهيت اين برنامه ترديد دارد در حاليکه کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس نگراني کمتري در اين باره دارند و بيشتر از نفوذ مذهبي و عقيدتي جمهوري اسلامي ايران در منطقه ابراز نگراني کرده اند. از همين رو تفاوت ديدگاهي ميان کشورهاي غربي و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس و مشکلات آنان با ايران وجود دارد در نتيجه هر يک باید از مسير مخصوص به خود مشکلات شان با ايران را حل کنند. کشورهاي غربي باید در جريان مذاکرات هسته اي با دولت ايران مشکلات شان را حل کنند و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس باید بر سر مسائل عقيدتي، سياسي و مذهبي با ايران به تعامل سازنده بپردازند."
 


برچسب ها: غرب ، ایران ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار