در هفته هاي اول تابستان بيشترين آمار غرق شده ‌ها مربوط به افراد غير بومي بوده است که با دريا آشنايي نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ نقاط حادثه خیز دریاي مازندران با حدود ۴۰۰ کیلومتر سواحل آزاد ، تابستان امسال نيز بدون هيچ گونه ترحمي قرباني هاي خود را بدون هيچ گونه ترحمي درون خود غرق کرد.
 
رئیس هیئت ناجیان غریق استان مازندران در آماری از نجات بیش از ۶ هزار نفر در نقاط کور دریا مازندران طی سال گذشته خبر داده بود.
 
اگر آمار تعداد افراد نجات یافته از دریا در سال گذشته درست مورد بررسی قرار گیرد نشان از حساسیت بیشتر حضور ناجیان غریق و تهیه امکانات مناسب برای نقاط کور دارد.
 
*دریا در هفته اول تیر ۲۵ نفر را به کام مرگ برد
 
این خبر و اخبار از این دست امسال بیش تر از سال گذشته در استان مازندران باعث رنجش مردم و رسانه ها است.
 
هنوز خاک، داغ دو جوان شاهرودی را سرد نکرد که جوان بیرجندی در دریا غرق شد، هنوز جنازه یکی از حادثه دیدگان دریا در ساری تحویل خانواده های شان نشد که خبر از غرق شدن جوان اصفهانی در دریا به گوش رسید.
 
واقعاً دریا در عین زیبایی و لطف خداوندی امسال در حال تبدیل شدن به تهدید برای هموطنان است.

به نظر مي‌رسد هموطنان بهتر است با رعايت نکات ايمني و حضور در مناطقي که تحت پوشش ناجيان است به تفريح و شنا بپردازند.
 
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه امسال ۲۵ نفر از هموطنان ما در سواحل استان غرق شدند، بیان داشت: ۲۱ مرد و چهار زن در دریا در هفته اول تیرماه غرق شدند.
 
وی تصریح کرد: شهرستان‌های ساری با شش مورد، محمودآباد، بابلسر و نور هر کدام با چهار مورد فوتی، چالوس و فریدونکنار هر کدام با سه فوتی و تنکابن نیز با یک مورد کمترین آمار را داشته است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیشترین آمار غرق شدگان را غیربومی ها اعلام کرد و گفت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد.
برچسب ها: هفته ، غرق ، نفر ، مازندران ، استان ، دریا ، زن ، مرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار