محمد حسین آیتی در نشست خبری امروز گفت: به نظر می‌رسد سنجش این آیین نامه به طول انجامیده است و امیدواریم اداره حقوقی سریعتر نظر نهایی خود را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمد حسین آیتی در نشست خبری امروز که در معاونت دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد در توضیح آیین نامه انضباطی دانشجویی گفت: آیین نامه در سال 87 به امضای دو وزارت خانه علوم و بهداشت رسید و پس از آن به کلیه دانشگاه‌ها ابلاغ شد اما به دلیل وجود برخی نواقص که از نظر حقوقی و حدود تبلیغات وجود داشت که بروز آنها براساس تغییر فضای فرهنگ و تکنولوژی بود باعث به وجود آمدن مضامین جدیدی از تخلفات بود که در این آیین نامه پیش بینی نشده بود و بر اثر آن وحدت رویه‌ای برای دانشگاه‌ها ایجاد نمی‌شد.
 
وی در ادامه افزود: لازم شد تا دایره حقوقی وزارت بهداشت و وزارت علوم در رابطه با این آیین نامه به دلیل اینکه شوراهای ارتباطی دانشگاه‌ها ماهیت حقوقی دارند نظر بدهند که بر همین اساسی هم این آیین نامه در اداره حقوقی دو وزارتخانه در حال رفت و آمد است تا مشکلات حقوقی آن را برطرف کنند.
 
آیتی در خصوص علت بروز رسانی این آیین نامه اینطور توضیح داد: که اگر این آیین نامه را به روز نمی‌کردیم دانشگاه‌ها در مورد برخی مسائل تفسیر به رای می‌کردند و به طور سلیقه‌ای با آن برخورد می‌شد. بنابراین از اواسط سال 90 دو کار گروه تشکیل شد و در ابتدای سال گذشته تنظیم آن به پایان رسید./ع2
برچسب ها: بهداشت ، دانشجو ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار