رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران تاکيد کرد: افزايش بازدهي سهام شرکت هاي بورسي سبب شده است شاخص هاي بورس در سال جاري روند صعودي داشته و با رونق همراه باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي صالح آبادي گفت: شرکت هاي بورسي طبق قانون موظفند بودجه سالانه و پيش بيني هاي خود را اعلام کنند که گزارش هاي ارائه شده نشان مي دهد در مقايسه با پارسال بازدهي بيشتري خواهند داشت.

وي افزود: شرکت هاي بورسي در سالهاي اخير روند خوبي سودآوري داشته اند و با توجه به اينکه در فصل برگزاري مجامع شرکت هاي بورسي قرار داريم و در اين مدت سود شرکت ها ميان سهام داران توزيع مي شود ، استقبال از بازار سرمايه بيشتر شده است.

صالح آبادي گفت: تحولات بازارهاي رقيب مانند کاهش قيمت سکه و طلا و همچنين تثبيت يا کاهش نرخ ارز باعث شده است بازار سهام به بازاري جذاب براي سرمايه گذاران تبديل شود و از رونق خوبي برخوردار باشد.

وي افزود: زيرساخت هاي خوبي براي دسترسي شهروندان به بازار سرمايه از لحاظ بسترهاي قانوني، مقررات و ابزارهاي الکترونيک فراهم شده است و انتخابات پرشوري که با مشارکت بيش از 72 درصد مردم خلق شده بر عملکرد بازار سرمايه نيز تاثير مثبت گذاشته است و نشان ميد هد که نظام از استحکام بيشتري برخوردار است.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به سرمايه گذاران و علاقه مندان به خريد سهام توصيه کرد حتما رويکرد بلندمدت در بازار سهام داشته باشند و سبدي از سهام را خريداري کنند تا در صورت نوسان ارزش سهام، متضرر نشوند.

وي تصريح کرد: البته نوسان و فراز و فرود ارزش سهام جز ذات بازار سرمايه است و کساني که سرمايه گذاري بلند مدت مي کنند سود مي برند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازدهی ، شاخص ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار