معاون دانشجويي فرهنگي وزير بهداشت از برگزاري هيجدهمين دوره جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور به صورت همزمان در دانشگاه علوم پزشكي سبزوار در اواخر مرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛دكتر محمدحسين آيتي  افزود: از ميان پنج دانشگاه علوم پزشكي كه براي برگزاري اين جشنواره اعلام آمادگي كرده و طرح‌هاي توجيهي خود را ارائه كرده بودند، در نهايت به اتفاق آراء، طرح توجيهي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار پذيرفته شد و اين دانشگاه به عنوان ميزبان برگزاري اين جشنواره انتخاب شد.

دكتر آيتي با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و منشور توسعه فعاليت‌هاي قرآني، مبني بر تشكيل مراكز قرآن و عترت در كليه دستگاه‌هاي دولتي تأكيد كرد: اين قانون، همه سازمان‌ها را موظف كرده تا مركزي را در عالي‌ترين سطح سازمان براي فعاليت‌هاي قرآني جامعه هدف آن سازمان تأسيس كنند و وزارت بهداشت اين افتخار  را دارد كه اولين دستگاهي است كه مركز قرآن و عترت خود را براساس اين قانون تاسيس كرد.

معاون دانشجويی فرهنگی وزارت بهداشت در مورد تسهيلاتی كه برای برگزيدگان جشنواره‌های قرآنی در نظر گرفته می‌شود نيز خاطرنشان كرد: برخی از اين تسهيلات خود به ‌خود و با كسب رتبه برای اين افراد به وجود خواهد آمد كه از جمله آن می‌توان به حضور در رقابت‌های بالاتر، برگزار كردن كارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌های خود و ... اشاره كرد.

وی گفت: به عنوان مثال سال گذشته برای اعطای سهميه عمره دانشجويی اولويت اول را به برگزيدگان جشنواره‌های قرآنی داديم و اول با اين افراد تماس گرفته شد، امسال نيز اگر سهميه‌ای در نظر گرفته شود، اولويت اول با اين افراد خواهد بود.

رشد 59 درصدي آمار اساتيد شركت‌كننده در جشنواره قرآني

دكتر آيتي با اشاره به برگزاري مسابقات قرآن در دو دهه گذشته افزود: اين مسابقات هميشه با يك روند خوب و منظم برگزار شده است.

وي در ادامه گفت: در سال‌هاي گذشته، سالانه يك مسابقه به عنوان جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي كشور و يك مسابقه به عنوان جشنواره قرآني كاركنان و اساتيد دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور برگزار كرده‌ايم.

دكتر آيتي با ارائه آماري از شركت‌كنندگان در اين جشنواره در بخش‌هاي مختلف پژوهشي، كتبي و شفاهي افزود: در زمينه آمار اساتيد شركت كننده در مسابقات قرآني سال 91 نسبت به سال قبل آن، 59 درصد رشد داشته‌ايم و در بخش كاركنان نيز با رشد 23 درصدي و در بخش دانشجويي با رشد 5 درصدي مواجه بوده‌ايم.

دكتر آيتي آمار كل شركت‌كنندگان جشنواره قرآن سال 91 را 14 هزار و 235 نفر ذكر كرد و رقم آن را نسبت به جمعيت شاغل در حوزه بهداشت و درمان كشور رقمي قابل قبول دانست.

بنابراين گزارش دكتر كاظم حسن‌پور، رئيس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار در اين نشست، گزارش كاملي از نحوه برگزاري و تعداد شركت‌كنندگان در بخش‌هاي مختلف اين جشنواره ارائه داد.

گفتني است: هيجدهمين جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي كشور از 24 تا 27 مرداد ماه سال جاري با بيش از 930 شركت كننده و 20 نفر داور داخلي و بين‌المللي در دانشگاه علوم پزشكي سبزوار برگزار خواهد شد.

برچسب ها: بهداشت ، دانشگاه ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار