همزمان با فراخوان گروههاي مخالف دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مصر براي برگزاري تظاهرات امروز در ميدان تحرير قاهره رييس جمهوري آن کشور مصاحبه اي را با روزنامه انگليسي "گاردين" انجام داده و طي آن اظهار داشته که انقلاب دومي در مصر به وقوع نخواهد پيوست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از يديعوت آحرونوت، مرسي در مصاحبه با خبرنگار "گاردين" ضمن رد درخواست کارزار "تمرد" از گروههاي مخالف دولت مصر براي برگزاري انتخابات زودهنگام در آن کشور اظهار داشت که هيچ گونه اقدام غير قانوني را تحمل نخواهد کرد. 

مرسي با تاکيد بر لزوم حرکت هاي اعتراضي مخالفان دولت در چارچوب قانون اساسي آن کشور افزود "هيچ گونه امکاني براي مبارزه با کساني که مشروعيت قانون اساسي مصر را به چالش مي کشند وجود نخواهد داشت." 

مرسي در ادامه اين مصاحبه اظهار داشته است که کناره گيري وي به حل مشکلات مصر کمکي نخواهد کرد و در اين باره افزوده است "در صورتيکه که جاي فردي که مشروعيت قانوني دارد با فردي ديگر عوض شود، باز هم مخالفاني پيدا خواهند شد که به مخالفت با رييس جمهور جديد بپردازند اين اتفاق در عرض يک هفته و يا يک بعد روي خواهد داد. آنان باز هم خواستار کناره گيري رييس جمهور جديد خواهند شد." 

مرسي در ادامه مصاحبه خود از شبکه هاي تلويزيوني غير دولتي مصر انتقاد کرد و مدعي شد که خشونت هاي چند هفته اخير در مصر کار هواداران "حسني مبارک" ديکتاتور مخلوع مصر بوده است.

وي در مورد آنان افزوده است "آنان پولهاي بسياري در اختيار دارند و اين پول ها را از طريق فساد بدست آورده اند. آنان به همين خاطر خواستار بازگشت نظام سابق و افراد برکنار شده پيشين به قدرت هستند." 

مرسي همچنين اظهار داشت که کشورهايي خارجي در امور داخلي مصر مداخله مي کنند. زماني که خبرنگار گاردين از وي پرسيد که آيا منظور وي عربستان سعودي و امارات متحده مي باشند او پاسخ منفي داد و افزود "نه، من کلي صحبت کردم. هر انقلابي دشمناني دارد و برخي از مردم هستند که مي خواهند در مسير رسيدن ملت مصر به مردم سالاري مانع ايجاد کنند." 

مرسي در پايان مصاحبه خود با گاردين اظهار داشت "گمان مي کنم که سالهاي سختي را در پيش داشته باشيم. اما اميدوارم که بتوانم بهترين ها را براي مردم و جامعه ام انجام دهم." 
برچسب ها: محمد ، مرسی ، گاردین ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار