يک کارشناس سياست خارجي گفت: غرب از روي کارآمدن دولت اسلامي در مصر دچار اضطراب و تشويش شده، از اين رو سعی دارد با ايجاد اختلاف و تفرقه در میان گروه‌های مختلف به منافع شوم خود دست پیدا کند.

"جعفر قنادباشي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به چينش جديد کابينه مرسي، گفت: غرب در افکار عمومي اينگونه وانمود کرده که اقدامات مرسي در راستاي ايجاد رابطه دوستانه با غرب و رژيم‌ غاصب‌ صهيونيستی، ناشي از چينش کابينه وي بوده که اين موضوع فاقد ارزش و اعتبار است.

وي ادامه داد: مخالفين مرسي خواستار اخذ سهمي بيشتر در حکومت مصر از راهي غير از انتخابات بوده و از شرکت مردم در انتخابات پارلماني واهمه داشته، در اين راستا دست به برهم زدن اوضاع امنيتي اين کشور زده‌اند.

قنادباشي در ادامه افزود: برخلاف چيزي که در محافل عمومي مطرح شده، تعداد کمي از کابينه مرسي را اخوان‌المسلمين تشکيل مي‌دهند و منعکس کردن اين تصور در اذهان عمومي دروغي براي شکست جريان اسلامي است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به واهمه غرب از روي کار آمدن دولت اسلامي در مصر خاطرنشان کرد: غرب از اين جامعه که نماد رنگين‌کماني از مذاهب است، سوء‌استفاده کرده و با ايجاد اختلاف و تفرقه مانع از تشکيل دولت جديد در اين کشور شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: غرب ، مذاهب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار