معاون امور دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از استقرار 176 اکیپ سیار و ثابت در طرح راهنمایی مسافران تابستانه پروژه ی سحاب خبر داد.

سید محمد حسین جوادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این که طرح ملی راهنمایی مسافران تابستانه از ابتدای تیرماه سال جاری در 6 استان کشور به اجرا در آمده است اظهار داشت: پس از اجرای موفقیت آمیز پروژه سحاب در طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی، این پروژه در طرح راهنمایی مسافران تابستانه نیز اجرا می شود.

جوادی با اشاره به استقرار 176 اکیپ ثابت و سیار پروژه سحاب وجود خواهد داشت تصریح کرد: از این تعداد 114 اکیپ به صورت سیار و 62 اکیپ نیز به صورت ثابت فعالیت کرده و به مسافران تابستانی گرفتار در راه کمک می کنند.

وی افزود: 15 هزار نفر از جوانان هلال احمری در پروژه ی سحاب در قالب طرح ملی راهنمایی مسافران تابستانه مشارکت خواهند داشت.

وی در توضیح اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران تابستانه مشارکت خواهند داشت در توضیح اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران تابستانه سازمان جوانان بیان داشت: این برنامه در 6 استان کشور به صورت قطعی و در 15 استان به صورت داوطلبانه اجرا می شود.

جوادی تاکید بر کاهش غرق شدگی در دریای خزر و پوشش مسافری در استان های اصفهان، تهران و خراسان رضوی را از جمله محورهای طرح ملی راهنمایی مسافران تابستانه خواند و گفت: اجرای طرح یاد شده قبل از ماه رمضان شروع می شود اما فعالیت اصلی طرح، بعد از ماه مبارک رمضان و همزمان با افزایش مسافرت ها خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: در این طرح بر عدم مداخله و افزایش فرهنگ استفاده صحیح از دریا در تابستان، در استان های شمالی است که امسال برای سومین سال پیاپی توسط سازمان جوانان هلال احمر اجرا می شود.

جوادی با بیان این که این طرح در سال گذشته با همکاری و مشارکت سازمان امداد و نجات اجرا شد که در نتیجه آن تعداد غرق شدگی دریای خزر 5 درصد کاهش یافت اظهار داشت: در مدت زمان 60 روزه اجرای این طرح ، 10 هزار جوان هلال احمری مشارکت خواهند داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: 220 پست در شش استان برای طرح ملی راهنمایی مسافران تابستانه پیش بینی شده است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار